Sepotong klip video promosi drama terbaharu lakonan Emma Maembong berjudul Nusyuz Berkiblat Cinta (NBC) telah menarik perhatian ramai.

Dalam babak di tepi kolam renang itu, Emma yang mendukung peranan sebagai Hawa dengan penuh emosi menjerit-jerit sambil memarahi tetamu yang hadir.

"Woi, korang semua ni pekak ker apa? Kan aku dah cakap aku ni tak nak kahwin, baliklah!" jerit Emma bersungguh-sungguh.

A post shared by EmmaMaembong (@emma_maembongofficial)


Babak yang dimuatnaik Emma di Instagramnya itu antara lainnya mendapat perhatian Zizan Razak. Komen Zizan; "Just left group. Tak payah jerit-jerit, chill okey."

Bagaimanapun, Emma tampil membalas semula komen yang ditulis Zizan pada video berkenaan.

"Lepas geram, bukan selalu dapat jerit-jerit," katanya.

Nusyuz Berkiblat Cinta turut dibintangi Fikry Ibrahim, Nadhir Nasar, Shaza Bae, Sabhi Saddi, Dayana Roza, Ako Mustapha, Jalaludin Hassan dan ramai lagi.

Drama arahan Hadith Omar itu akan mula ditayangkan pada Ahad ini (3 April 2022) bermula pukul 9 malam di Astro Ria dan platform penstriman Astro Go serta Ultra Box.

Sinopsis

Nusyuz Berkiblat Cinta mengisahkan dua pasangan suami isteri, Adam dan Hawa, dan Erfhan dan Safiana. Apabila Hawa mendapat tahu yang Safiana menjadi mangsa keganasan rumah tangga, dia membuat keputusan untuk mengawal rumah tangganya sendiri dan bertegas untuk tidak tunduk sedikit pun pada suaminya.

Hawa menetapkan syarat dalam perkahwinannya bersama Adam dan Adam hingga Adam sanggup mengenepikan keluarga dan kawan-kawannya demi Hawa. Tanpa disedari, Adam dikawal sepenuhnya oleh Hawa. Malang sekali, keadaan tidak berubah untuk Safiana apabila dia seringkali didera dari segi emosi, fizikal dan seksual oleh Erfhan.

Patutkah Adam dan Safiana terus kekal dalam perkahwinan masing-masing? Adakah Hawa dan Erfhan akan berubah menjadi pasangan yang lebih baik?