Seringkali mencetus tanda tanya dengan frasa - siapakah di sebalik topeng? - program realiti nyanyian popular, The Masked Singer Malaysia kini kembali untuk musim ketiga!

Ketua Saluran Astro Warna, Norzeha Mohd Salleh berkata, The Masked Singer Malaysia 3 (TMSMY3) membawakan lebih banyak kejutan, di samping penampilan maskot-maskot berbakat besar yang mencuit hati!

“Menerusi kejayaan musim sulung dan kedua TMSMY, Astro tidak teragak-agak untuk membawa semula program ini untuk musim ketiga. Tampil dengan lagi gah dan vibrant, TMSMY kali ini tidak akan lekang oleh waktu, malah tidak akan kering daripada elemen-elemen hiburan yang penuh dengan kejutan.

“Pada musim kali ini, kami akan menampilkan 15 figura popular tanah air yang pastinya dengan identiti rahsia mereka disorok menerusi maskot-maskot yang cukup luar biasa,” katanya.

Bercakap mengenai maskot, Norzeha berkata, tahap pertandingan untuk musim kali ini dipertingkatkan seiring dengan kehadiran barisan juri baharu.

“Koleksi busana kami kali ini menggambarkan betapa eklektiknya design atau rekaan Akma Suriati Awang yang turut mendapatkan sentuhan istimewa Hatta Dolmat.

“Selain daripada itu, kami turut memaparkan banyak muka-muka baharu sebagai juri tetap seperti termasuk Zul Ariffin, Shuib Sepahtu dan Sharnaaz Ahmad,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Norzeha menambah: “Pihak Astro amat berharap agar musim ketiga kekal mengungguli hati rakyat Malaysia dengan nilai produksi yang hebat serta suara-suara mantap di sebalik topeng.

“Pasti semua tidak sabar untuk memula meneka-- Siapakah dalang di sebalik kelima belas topeng yang ada? Kita tunggu dan lihat!” tutupnya.

Tampil dengan lebih gah, TMSMY3 bakal membuka tirai dengan kehadiran 15 selebriti terkemuka negara yang terdiri daripada nama-nama hebat dari pelbagai cabang seni seperti penyanyi, pelakon, pelawak, personaliti TV, atlet sukan, pempengaruh media sosial dan ramai lagi.

Para peserta mengenakan kostum seperti Mawar Berduri, Kurita, Si Tangkis, Betta Fish, Lollipop, Bertih Jagung, Zirafah, Abg Burger, Mr Parrot, Manggis, Pizza Panas, Brokoli, Nyoq Muda, Dewi Angsa dan Si Mawas.

Pada musim kali ini, penonton bakal menyaksikan penglibatan seramai lapan orang personaliti yang bakal menduduki kerusi juri.

Barisan juri tersebut adalah Elly Mazlein, Zul Ariffin, Sharnaaz Ahmad, Shuib Sepahtu, Emma Maembong, Didie Alias dan Atu Zero. Ella Aminuddin pula kembali sebagai juri untuk tiga musim berturut-turut sementara pengacara tersohor, Datuk AC Mizal menggalas tugas sebagai hos sekali lagi.

TMSMY menggunakan format asal program realiti popular dari Korea Selatan, The King of Mask Singer yang juga diadaptasi di negara-negara lain seperti Indonesia, Thailand, China dan Amerika Syarikat.

Mengekalkan format asal program realiti The King of Mask Singer, kesemua peserta TMSMY musim ini akan memakai kostum menutupi susuk tubuh sambil menyembunyikan identiti masing-masing.

Hanya suara dan kreativiti persembahan sahaja yang akan menjadi pertaruhan untuk menentukan kedudukan peserta dari minggu ke minggu sehinggalah dinobatkan sebagai juara.

TMSMY3 berlangsung selama 10 minggu dan sesi rakaman dijalankan di Putrajaya International Convention Centre (PICC).

The Masked Singer Malaysia musim ketiga akan mula bersiaran pada setiap hari Jumaat, mulai 23 Disember 2022, jam 9.00 malam di saluran Astro Warna HD dan juga boleh distrim secara eksklusif menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO untuk pilihan yang fleksibel.

Dapatkan Pek Premium 1 untuk penjimatan hebat dengan hanya RM 99.99 sebulan untuk enam bulan pertama. Whatsapp “NAK ASTRO” ke 03-9543 3838 untuk menikmati rancangan hiburan ini di Astro.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!