Dunia hiburan Indonesia saat ini sedang heboh dengan pemberitaan mengenai kes keganasan rumah tangga yang dialami pelakon veteran dan juga ahli politik, Venna Melinda.

Hal ini kerana Venna baru mendirikan perkahwinan keduanya dengan seorang pelakon veteran juga, Ferry Irawan pada bulan Mac lalu.

Namun baru beberapa bulan mendirikan rumah tangga, Venna telah dipukul suaminya sehingga mengalami pendarahan teruk pada bahagian hidung dan terpaksa ditahan di hospital.

Mengikut kronologi, Venna yang telah melaporkan kes tersebut kepada pihak polis mendakwa telah dipukul di sebuah hotel selepas mereka bertengkar.

Selain kes pukul yang pertama kali berlaku dalam rumah tangga mereka, pelakon berusia 50 tahun itu juga rupa rupanya sebelum ini pernah curhat mengenai sikap baran suaminya.

Sikap baran Ferry akan selalu terserlah apabila terkait dengan soal hubungan ranjang.

Menurutnya, Ferry mengajak berhubungan suami isteri hampir setiap hari. Bahkan dia juga pernah melayani keinginan suaminya berasmara dua kali sehari.

"Sampai detik ini, kadang sehari dua kali. Selalunya setiap hari. Ini agak mengejutkan saya.

"Kerana saya fikir pada perkahwinan pertama dahulu saya tidak perlu melayani suami seperti ini. Tapi sekarang usia saya sudah 50 tahun, perlu komited kadang sehari dua kali.

“Jika permintaan tidak ditunaikan atau perlu ditangguh, dia akan mengamuk. Mengamuk seperti anak kecil. Nanti saya akan diugut juga ya,” kata Venna dalam seperti dilaporkan Detik.com yang memetik perbualan video di YouTube Orami.



Sementara itu mengikut fakta kes, Venna telah dicederakan suaminya sewaktu menginap di sebuah hotel di Kediri, Jawa Timur.

Venna mengalami pendarahan pada bahagian hidung selepas mendakwa suaminya menekan hidungnya menggunakan kepala.