Terkini

Pelanggan Gendong Anjing Masuk Kedai, Netizen Puji Cara Kakitangan Kawal Situasi

Gempak
15/04/2024
00:55 MYT
Perkara pertama yang mungkin kita sering lihat di pintu hadapan pusat beli-belah adalah tanda larangan membawa haiwan kesayangan.
Tidak kira spesies haiwan apa sekalipun, membawa haiwan peliharaan ke pusat beli-belah adalah norma yang tidak biasa dilihat khususnya dalam kalangan rakyat tempatan.

Gendong anjing

Namun, lain pula ceritanya dengan seorang wanita yang mengendong seekor anjing ketika memasuki sebuah kedai gadget dan alat telekomunikasi yang didakwa terletak dalam sebuah pusat beli-belah tempatan.
Melihat pada rakaman video yang viral, kakitangan cawangan kedai itu dilihat begitu bijak dalam mengawal situasi yang melibatkan pelanggan tersebut.
Menerusi satu hantaran di platform X, kakitangan tersebut dipuji, lebih-lebih lagi apabila dia dilihat tenang dalam menjalankan tugasnya pada waktu itu.
“Syabas kepada kakitangan @MachinesAPR kerana dapat mengawal situasi. Anjing tidak dibenarkan untuk dibawa ke pasar raya, inikan pula Penjual Berdaftar (AAR),” ujarnya.
Komen Berikut merupakan komen-komen yang ditinggalkan netizen:
Sumber: Platform X

ARTIKEL BERKAITAN: Isu Gendong Anjing, Sharifah Sakinah Mohon Maaf

ARTIKEL BERKAITAN: “Banyak Kenangan Yang Saya Lalui Bersama Cliff” - Pelatih Sebak Kehilangan ‘Sahabat’ Seperjuangan Akibat Barah

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Seniwati Sarimah Ahmad Tak Galakkan Cucu Berlakon, Sadiq Jamil; "Nenek Mengeluh Bila Saya Masuk Sekolah Seni, Tapi Saya Buat Demi ..."

gempak
04/07/2024
04:18 MYT
Pelakon meningkat naik, Sadiq Jamil mendedahkan neneknya, seniwati terkenal Datuk Sarimah Ahmad, 82, tidak pernah menggalakkan dirinya untuk menceburi bidang lakonan.
Hiburan

“Sebenarnya saya Tahu Tentang Ayden Jatuh Dekat Sekolah Melalui…” - Aliff Aziz

gempak
04/07/2024
02:55 MYT
Penyanyi Aliff Aziz memberitahu dia hanya mengetahui mengenai insiden anak sulungnya iaitu Ayden Adrean terjatuh di tandas sekolah baru-baru ini menerusi laman sosial.
Hiburan

Patutlah Pilih Ciri Calon Suami Yang Jujur & Tak Curang, Rupanya Sophia Albarakbah Pernah Ditipu Bekas Kekasih

gempak
04/07/2024
01:55 MYT
Pelakon, Sophia Albarakbah mendedahkan kriteria pemilihan calon suami idamannya.
Hiburan

Kes Rogol: Da'i Syed Tarik Balik Rayuan

gempak
04/07/2024
01:52 MYT
Pendakwah selebriti Da'i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful, menarik balik rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang memerintahkannya membela diri atas pertuduhan merogol seorang wanita, lima tahun lepas.
Viral

Peniaga Vietnam Halau Pelancong Israel - “Kami Hanya Terima Manusia, Anjing & Kucing Sahaja”

gempak
04/07/2024
00:55 MYT
Seorang peniaga di Vietnam meraih perhatian netizen selepas rakaman video yang memperlihatkan dirinya mengusir satu keluarga yang didakwa berasal dari Israel viral di media sosial.