Penata gaya rambut terkenal, Bambang Soteto akui runsing memikirkan nasib beberapa salon rambut miliknya yang terpaksa ditutup sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan Penuh atau ‘total lockdown’ selama dua minggu.

Menurut Bambang yang merupakan pemilik Hairkusnt itu meskipun sukar menerima kenyataan tersebut, namun dia perlu akur demi menyokong usaha kerajaan meniruskan lagi angka kes Covid-19 di Malaysia.

“Pening memikirkan nasib salon-salon saya tapi apakan daya , kita terus maju ke depan.

“Macam dalam video ni, pening-pening kita pun, bila depan orang, kita senyum.

“Walaupun sukar untuk saya dan team ,tapi saya tahu PKP penuh dan pemberian vaksin secara besar-besaran merupakan jalan terbaik untuk keluar dari kemelut ni,” katanya.

Bambang berkongsi luahan hatinya itu di akaun Instagram (IG) miliknya.

Pun begitu, Bambang berharap agar usaha kerjaan dan dia dalam mengorbankan perniagaannya, dapat membuathkan hasil yang positif.

“Positive Thoughts attract positive results. Doa yang baik- baik insya-Allah diperkenankan. Cepat atau lambat saja. Usaha kena ada. Then doa dan tawakal.

“Semua salon tidak beroperasi sepanjang PKP penuh selama 2 minggu ini. Kami semua reda dan mengharapkan kita semua duduk diam-diam dirumah untuk cepat-cepat keluar dari belenggu Covid-19 ni. Stay safe semua,” sarannya.

A post shared by Bambang Soteto ™ (@bambangsoteto)