Di sebalik raut wajah yang lembut, lengkap berhijab dan memiliki ketinggian 155 sentimeter, siapa sangka figura bernama Syaradeeba Khamarulzaman ini telah mencipta fenomena tersendiri apabila menjadi wanita Muslim Malaysia pertama menyertai acara gusti profesional.

Syaradeeba Khamarulzaman atau dikenali dengan nama Nor ‘Phoenix’ Diana di gelanggang sukan gusti ini kini semakin dikenali.

Nor Pheonix Diana baru-baru ini telah bekerjasama dengan Sunsilk untuk menggalakkan gadis-gadis muda berani bermimpi dan tidak dihalang oleh stereotaip masyarakat dengan kulit kepala yang segar dan bebas gatal!

Anda boleh yonton video di sini:

(video link)

Jom kami kongsikan beberapa fakta menarik tentang Phoenix:

#Tersenarai dalam Forbes

Kredit photo: Instagram @nordianapw

Bukan calamg-calang orang nama Nor ‘Phoenix’ Diana juga pernah tersenarai dalam Forbes 30 under 30 Asia tahunan kelima.

Pemilihan Phoenix di bawah kategori Sukan dan Hiburan adalah kerana potensi kejayaan dalam industri yang diceburinya.

Senarai itu menampilkan 300 usahawan muda, pemimpin dan pencetus perubahan di seluruh Asia dan semuanya berumur bawah 30 tahun.

Forbes 30 Under 30 Asia Kelas 2020 menyenaraikan pemimpin cemerlang dan inovatif dengan 30 individu dipilih bagi setiap daripada 10 kategori.

#Tumpaskan empat pesaing lelaki

Kredit photo: Instagram @nordianapw

Walaupun bersaiz kecil namun kehebatan Phoenix yang mampu bergerak dengan lebih pantas dan lincah digelanggang gusti berjaya menewaskan pihak lawan yang lebih besar.

Buktinya, Pheonix berjaya menjatuhkan empat pesaing lelaki pada acara MyPW Fightback anjuran Malaysia Pro Wrestling (MyPW) sebelum ini hingga dinobatkan sebagai juara gusti Malaysia. Cayalah Phoenix!

MyPW adalah pertandingan seperti World Wrestling Entertainment (WWE) di Amerika Syarikat yang cukup popular di persada antarabangsa.

#Girl power! Phoenix bukti kekuatan wanita berhijab

Kredit photo: Instagram @nordianapw

Biarpun sukan gusti dianggap didominasikan oleh lelaki namun itu bukanlah menjadi satu halangan buat Diana untuk meneruskan minatnya dalam bidang tersebut.

Malah Diana juga pernah berkongsi bahawa pada permulaan pembabitannya dalam sukan tersebut, ramai yang agak pesimistik dengan dirinya dan mengatakan wanita berhijab tidak patut bergusti.

Namun disebabkan berkat sokongan penuh keluarganya, Diana memilih untuk meneruskan misi dan impiannya.

Kini Phoenix bakal melebarkan sayapnya dan beraksi di Eropah.

Jenama terkemuka iaitu Sunsilk yang sememangnya dikenali sebagai antara produk yang menyerlahkan keyakinan dan kekuatan seorang wanita juga turut menyokong usaha keras Pheonix memartabat kejayaan wanita.

Berhijab tidak menghalang wanita untuk melakukan aktiviti lasak dan kekal aktif disebabkan itu Sunsilk hadir dengan produk bersesuaian dengan para wanita.

Sunsilk muncul dengan produk Sunsilk Anti-dandruff and Lively Clean & Fresh yang dirumus semula dengan Infusi Activ BARU, diselitkan dengan minyak pokok Teh, Pro AD Activ Protein dan Vitamin B3 untuk rambut segar dan wangi tanpa gatal, sehingga 48 jam.

Untuk mendapatkan produk ini senang sahaja. Anda hanya perlu ke kedai Watsons atau Guardian terdekat anda.

Dapatkan produk Sunsilk di sini pun boleh, klik link ni ya guys : https://shop-my-sunsilk.com/my/sunsilk/17122