Siapa sangka jenama automotif tempatan, Perodua, berjaya menempa nama di peringkat antarabangsa apabila pusat servis kenderaan itu ditemui di negara Nepal.

Terjumpa Pusat Servis Perodua Di Nepal

Menerusi posting seorang lelaki yang dikenali sebagai Fawaz di Facebook, individu itu berkongsi menemui sebuah pusat servis Perodua yang terletak di Kathmandu, Nepal setelah memulakan pengembaraan memandu kenderaan jenis Proton Wira dari Malaysia ke Tibet sejauh 12,000 kilometer.

"Pusat servis Perodua di Nepal. Insya-Allah hari ni akan meneruskan perjalanan ke India. Teringin juga nak balik naik flight beraya selepas itu datang balik. Tapi belum pasti lagi," kongsinya.



Dalam pada itu, pusat servis berkenaan juga didapati bukan hanya fokus memberi servis terhadap jenama Perodua, tetapi turut pakar dalam menyelenggara kenderaan jenama lain seperti Proton dan Toyota.

Apa yang lebih mengagumkan, pemilik pusat servis itu juga dengan bangganya memaparkan sijil daripada Perodua dalam latihan teknikal yang menjadi bukti terhadap kebolehan profesional dirinya.

Netizen Terkejut & Bangga

Menjengah ke ruangan komen Facebook, segelintir netizen meluahkan rasa terkejut manakala sebahagian lagi menunjukkan perasaan kagum dengan pencapaian kenderaan jenama tempatan tersebut.

"Baru tahu dekat sana ada pusat servis Perodua,"

"Aik, Perodua ada juga ya dekat sana?"

"Wah! Singgah juga dekat pusat servis Perodua Nepal. Terbaik!

Sekadar info, Fawaz sebelum ini pernah viral di media sosial selepas menguar-uarkan pengembaraannya memandu kereta selama 11 hari sejauh 12,000 kilometer dari Malaysia ke Tibet.

BERITA TRENDING: Perodua Setuju Beli Kereta Bezza Rosak Dengan Harga Penuh, Pemilik Syukur - “Kerana Gula, Semut Bersatu”

BERITA TRENDING: Cetus Provokasi & Guna Nombor Plat Palsu, Pemandu Myvi Samseng Ditahan

Sumber: Facebook