Umum sedia maklum yang ramai dalam kalangan netizen sedang bercakap mengenai isu melibatkan konsert Coldplay yang bakal diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur pada malam ini.

Susulan perkara itu, ramai yang menggesa pihak penganjur untuk membatalkan konsert selain menyifatkan mereka sebagai tidak sensitif terhadap konflik yang berlaku antara Palestin dan Israel.

BERITA TRENDING: Penonton Konsert Coldplay Luar Daerah Tak Boleh Jamak Qasar Maghrib-Isyak, Warganet Beri Alternatif Mudah

Namun begitu, ada juga yang menyokong kumpulan rock alternatif antarabangsa itu membuat persembahan di Malaysia dan meminta orang ramai agar berhenti mengaitkan konsert dengan perbuatan maksiat.

“Puak konservatif perlu buang persepsi konsert sebagai ‘tempat maksiat’ atau ‘lubuk hedonism’,” tulis seorang individu.

Bagaimanapun hantaran tersebut mendapat kritikan warganet, di mana majoriti menyerang kenyataan individu terbabit sambil mendakwa apa yang diperkatakan itu bercanggah dengan peraturan agama.

“Saya pun pergi konsert bang, tak menidakkan konsert tu memang haram. ‘Geng konservatif’ apa benda, dah haram tetap haram,” balas seorang warganet.

“Konsert tetap maksiat, dah lah band tu penyokong LGBT, nak pergi tu pergi je, tak perlu nak justify,” tulis seorang lagi netizen.

“Ni mesti ingat maksiat tu seks bebas, pergaulan bebas. Buang sampah merata-rata pun dikira maksiat,” ujar netizen.

Sumber: Platform X