Artis versatil Zulin Aziz memuji tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob melayan keletah dua kanak-kanak berbangsa India menjamu selera di pondok kawasan Rehat & Rawat (R&R), Lebuhraya Kajang-Seremban hari ini.

Dalam hantaran yang diulang-siar di Instagramnya, Zulin menyifatkan tindakan itu melambangkan konsep perpaduan sebagai Keluarga Malaysia.

"Macam inilah baru dinamakan Keluarga Malaysia. Walaupun berada di atas, PM kita tetap membumi dan saling menjaga antara satu sama lain.

"Zulin happy sangat bila tengok video PM luang masa sekejap walaupun sibuk dengan kerja. Seolah tiada jurang antara kita, budaya sebegini yang perlu diterapkan apabila dilantik sebagai pemimpin.

"Kena ambil peduli dan saling sayang menyayangi. Konsep keluarga Malaysia memang sesuai dengan keadaan sekarang ni. Kita perlu bersatu dan tak boleh pentingkan diri.

"Terima kasih PM di atas cinta dan kasih kepada keluarga Malaysia," puji Zulin.

A post shared by زولين عزيز (@zulinaziz)


Terdahulu, hantaran video Ismail berpakaian jersi Hari Sukan Negara (HSN) 2021 yang singgah secara spontan di kawasan R&R itu mendapat perhatian ramai.

"Ternampak dua anak kecil ini sedang makan nasi lemak bersama bapa mereka di R&R Lekas.

"Teruja melihat telatah mereka yang comel dan petah berkata-kata," katanya kepada dua kanak-kanak berusia enam dan sembilan tahun itu yang turut ditemani bapanya.

Puji netizen, sikap membumi Ismail yang mengambil tahu keadaan rakyat ketika ini wajar dicontohi pemimpin lain.

"PM macam nilah yang rakyat suka. Mesra dan ambil tahu masalah rakyat. Sayang PM sekarang," puji @tokgajahhusez.

"Steady grassroots leader yang ikhlas dan bukan dibuat-buat," tambah @armand_azha.

"PM paling sempoi, steady Pak Long," sahut pengguna lain.


***Untuk kemaskini berita terkini, cepat & mudah, langgan saluran Telegram Gempak!
Dah mengundi artis kegemaran korang di AME 2021? Klik banner di bawah untuk mengundi!