Hiburan

PM Thailand Ikuti Langkah Kerajaan Singapura Beri Subsidi Pada Konsert Taylor Swift Untuk Tarik Pelancong

Izwan Isa
17/02/2024
11:55 MYT
Perdana Menteri Thailand, Srettha Thavisin merancang untuk menjemput artis-artis papan atas ke negara itu bagi merancakkan industri pelancongan susulan konsert penyanyi Taylor Swift yang diadakan lebih dua malam di Singapura.

BERITA TRENDING: Taylor Swift Dinobat Person Of The Year 2023, Kalahkan Vladimir Putin

Republik yang terkenal sebagai lokasi persinggahan konsert artis antarabangsa itu menjadi satu-satunya perhentian Taylor di Asia Tenggara sempena The Eras Tour.
Berbicara di iBusiness Forum 2024 berjudul Reshaping Thailand for a Sustainable Future, Srettha mengatakan banyak orang mungkin bertanya-tanya mengapa Taylor Swift tidak datang ke Thailand selain para peminat yang mungkin terbang ke Singapura untuk menyaksikan konsertnya yang berlangsung pada 2, 3, 4 dan 7, 8, 9 Mac nanti.
Pertanyaan besarnya adalah, mengapa artis papan atas seperti Taylor Swift dan Beyoncé tidak datang ke Thailand dan Coldplay datang hanya untuk dua hari.
Jawapannya mungkin akan mengejutkan banyak orang. Ujar Srettha, kerajaan Singapura memberi subsidi pertunjukan tersebut sebanyak AS$2 hingga AS$3 juta (RM9.5 hingga RM14.3 juta) setiap pertunjukkan atau sekitar 500 juta baht.
“Penyanyi akan mampu menarik tajaan dan pelancong ke Thailand. Bahkan dengan biaya 500 juta baht untuk pertunjukannya, industri perhotelan dan pengusaha daging babi panggang di pinggir jalan (dapat meraih keuntungan),” ujarnya.

BERITA TRENDING: Taylor Swift Pecah Rekod Sebagai Artis Dengan Kemenangan Paling Banyak Bagi Kategori Album Of The…

Srettha menambahkan, pihaknya juga ingin melaksanakan hal tersebut dengan target akhir tahun ini karena pertunjukan itu harus direncanakan terlebih dahulu dengan pertimbangan nama-nama besar yang ingin dibawa masuk.
Sumber: Thainewsroom
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Lelaki Berpakaian Wanita ‘Kantoi‘ Curi Baju Dalam

gempak
25/07/2024
04:01 MYT
Perbuatan seorang lelaki yang mencuri pakaian dalam di sebuah kawasan kejiranan berjaya dirakam melalui kamera litar tertutup (CCTV).
Berita

“Saya Tak Nak Minta Ampun, Saya Minta Hukum Gantung Sampai Mati Sahaja. Terima Kasih” – Lelaki Bunuh Teman Lelaki Isteri

gempak
18/07/2024
00:10 MYT
Didakwa membunuh teman lelaki isterinya 11 tahun lalu, seorang warga Singapura memohon supaya Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan ke atasnya.
Viral

Sahabat Baik Nafi Nur Farah Kartini Ikut Teman Lelaki Ke Thailand - “Kalau Tak Ada Benda Baik Nak Cakap Better Jangan, Boleh Guris Hati Keluarga”

gempak
16/07/2024
03:40 MYT
Sahabat baik arwah Nur Farah Kartini yang dikenali sebagai Haziq menafikan dakwaan netizen yang mengatakan Allahyarham mengikut teman lelaki ke Thailand.
Hiburan

Hannah Delisha Lancar Lagu Selepas Keguguran - "Akan Tiba Lagu Motivasi Tentang Harapan & Kekuatan"

gempak
15/07/2024
17:55 MYT
Kali terakhir penyanyi dan pelakon Hannah Delisha muncul dengan single adalah pada 2021 menerusi lagu Terlalu Mudah.
Viral

Hiburkan Si Mati, Tayangan Filem Di Tanah Perkuburan Diadakan Di Thailand

gempak
08/07/2024
12:55 MYT
Pernahkah anda mendengar kisah tayangan filem diadakan untuk orang yang telah meninggal dunia?