Sukan

Polis Afrika Selatan Temukan Mayat Bekas Juara Dunia Lompat Tinggi Dengan Kesan Tembakan

Gempak
04/07/2024
04:43 MYT
Polis Afrika Selatan pada Rabu mengesahkan penemuan mayat bekas juara dunia lompat tinggi Jacques Freitag dengan kesan beberapa tembakan, yang dilaporkan hilang bulan lepas.
Freitag, 42, yang dilaporkan hilang selama dua minggu ditemukan dengan beberapa kesan tembakan, menurut laporan berita tempatan.
Polis mengesahkan kepada Xinhua bahawa kes orang hilang telah dilaporkan oleh adik Freitag pada 24 Jun selepas "dia menyedari abangnya hilang ketika melawat rumahnya di Witbank pada 16 Jun 2024".
"Freitag memberitahu keluarga bahawa dia akan pergi ke Pretoria dan memberikan alamat rumah tamu tempat dia akan menginap," menurut polis.

BERITA TRENDING: Macam Dalam Filem, Pesakit Tumor Maut Ditembak Atas Katil Hospital

Mayatnya dilaporkan ditemukan di kawasan berumput berhampiran tanah perkuburan pada petang Isnin di Pretoria West, Afrika Selatan.
Polis juga mengesahkan bahawa kes orang hilang kini telah ditukar kepada kes pembunuhan.
"Penemuan ini dibuat oleh Pasukan Mencari dan Menyelamat Perkhidmatan Polis Afrika Selatan (SAPS) yang menjalankan operasi mencari mangsa yang hilang," kata polis.
"Keluarga si mati telah mengenal pasti mayat berkenaan. Tiada siapa yang ditahan setakat ini tetapi polis sedang mengikuti petunjuk yang ada."
Freitag merupakan antara beberapa atlet yang memenangi kejuaraan dunia pada peringkat remaja, junior dan senior. Beliau meraih pingat emas dalam acara lompat tinggi di Kejohanan Dunia 2003 di Paris.

BERITA TRENDING: Pelakon General Hospital, Johnny Wactor Maut Ditembak Pencuri

BERITA TRENDING: Kongsi Foto Sotong Jadi Punca Peserta Ratu Cantik Ecuador Mati Ditembak

BERITA TRENDING: Pempengaruh TikTok Popular Iran Maut Ditembak Di Hadapan Rumah

Sumber: BERNAMA
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Olimpik Paris 2024: 300,000 Kondom Diberi Kepada 14, 250 Atlet

gempak
06/07/2024
14:55 MYT
Selepas temasya Olimpik Tokyo 2020 mengetatkan polisi kesihatan dan hubungan intim kerana jangkitan COVID 19, Olimpik Paris 2024 mengikut langkah yang sama dengan mengedarkan sebanyak 300,000 kondom kepada 14, 250 atlet yang bertanding.
Hiburan

Nizam Jentik Jentik Saksi Kemalangan Maut, Menangis Sampaikan Berita Kematian - "Puan... Suami Puan Ada Dekat Dengan Saya"

gempak
03/07/2024
20:55 MYT
"Eh, suami saya mana? Saya rasa tidak sedap hati, itu yang tergerak hati nak telefon," demikian kata-kata pertama daripada wanita yang merupakan isteri kepada mangsa kemalangan maut berhampiran Kolej Management & Science University (MSU), Shah Alam, Selangor pada Selasa.
Hiburan

Pelawak, Isteri Direman, Bantu Siasatan Kes Sebar Maklumat Dalaman Polis

gempak
02/07/2024
09:23 MYT
Pelawak serta isterinya direman dua hari bermula hari ini, bagi membantu siasatan tentang penyebaran maklumat dalaman berkaitan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam, di aplikasi Telegram.
Berita

#JusticeforZaynRayyan: Penyebaran Gambar Kecederaan Didakwa Zayn Rayyan Disiasat Bukit Aman

gempak
02/07/2024
05:41 MYT
Siasatan berkaitan penyebaran gambar memaparkan keadaan kecederaan pada mayat yang didakwa adalah Zayn Rayyan Abdul Matiin akan dijalankan Unit Siasatan Jenayah Terkelas (USJT) Bukit Aman.
Sukan

Diberi Penghormatan Sebagai Pembawa Jalur Gemilang Di Olimpik Paris 2024, Ini Perkara Menarik Tentang Bertrand & Nur Shazrin

gempak
02/07/2024
02:50 MYT
Penerjun negara, Bertrand Rhodict Lises dan atlet pelayaran, Nur Shazrin Mohamad Latif diberi penghormatan sebagai pembawa bendera Malaysia pada Sukan Olimpik Paris 2024 bermula 26 Julai hingga 11 Ogos ini.