,
Laman Utama

Polis Siasat Masya Masyitah Yang Didakwa ‘Rentas’ Negeri Menggunakan…

Hanafis Haris
15/05/2021
13:01 MYT
Malang buat penyanyi, Masya Masyitah apabila pengakuannya yang didakwa pulang ke kampung menggunakan surat merentas negeri ibunya kini menjadi kes polis.

Perkara itu didedahkan sendiri oleh Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Azhar Hashim.

Menurutnya, dia mengarahkan Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kulim untuk menjalankan siasatan berhubung perkara itu.

Beliau berkata, berdasarkan maklumat, artis terbabit didakwa pulang ke kampung menggunakan surat kebenaran merentas negeri Pasangan Jarak Jauh (PJJ) disebabkan ibu dan bapanya tinggal berjauhan.

"Setakat ini saya boleh katakan, siasatan masih dijalankan dan kita akan tengok adakah benar apa yang ditularkan di Facebook (FB).

"Sekiranya ada unsur yang menyalahi undang-undang, tindakan tegas akan diambil terhadap artis terbabit," katanya selepas melakukan pemeriksaan kenderaan di sekatan jalan raya (SJR) di Plaza Tol Lunas, di sini hari ini.

Terdahulu, Masya Masyitah atau nama sebenarnya Siti Nurmasyitah Mohd Yusoff memohon maaf dan memberi penjelasan mendapat 'lampu hijau' daripada pihak berkuasa untuk pulang ke Kulim atas tiket ibu bapa sebagai pasangan jarak jauh.

BACA: Dapat Kebenaran Rentas Negeri Sambut Aidilfitri Atas Tiket Ibu bapa Pasangan Jarak Jauh, Masya Masyitah Kena Kecam

BACA: “Selepas Hebat Dikecam & Dimaki Kerana Bersikap Jujur, Maka Dengan Ini Saya Tidak Mahu Lagi Bercakap Benar” – Masya Masyitah

Walaubagaimanapun, penjelasan Masya kemudian mencetuskan rasa tidak puas hati dalam kalangan netizen yang berkorban mematuhi SOP dan hanya duduk ketika sambutan Syawal.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Gamers Listy Chan Peluk Islam: “Bismillah Login”

gempak
19/09/2024
14:16 MYT
Seorang gamers terkenal Indonesia, Listy Chan mengambil berkat di hari kelahiran Nabi Muhammad SAW apabila mengumumkan memeluk agama Islam.
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.
Gaya Hidup

#FoodiesLife: Tak Perlu Keluar KL, Nasi Kandaq Festival 2.0 Kembali Hujung Minggu Ini! Mai Serbu Lekaih

gempak
18/09/2024
15:00 MYT
Nasi Kandaq Festival kembali untuk edisi kedua tahun ini dengan menghimpunkan pelbagai legenda utama nasi kandar di seluruh Malaysia.
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
Viral

Terpalit Dalam Kes Eksploitasi Agama & Kanak-Kanak, Ini Latar Belakang Syarikat GISB!

gempak
18/09/2024
13:25 MYT
Sejak beberapa hari lalu, kecoh tentang syarikat Global Ikhwan Services & Business Holdings (GISB) yang didakwa melakukan eksploitasi terhadap agama dan kanak-kanak.