Laman Utama

“Post Berunsur Fitnah, Aibkan Nama Saya…” - Lan Pet-Pet Bakal Ambil Tindakan Undang-Undang

Fiza Kamarudin
11/08/2021
12:15 MYT
Susulan dikaitkan dengan sebuah video tular baru-baru ini, pelawak Lan Pet-Pet bakal mendapatkan khidmat nasihat daripada peguam untuk tindakan selanjutnya.
Lan Pet-Pet menerusi hantaran di laman sosial Instagram (IG)nya berkata, ciapan yang dibuat oleh seorang warga Twitter itu mengaibkan dirinya dan berunsur fitnah.
“Memandangkan post-post yang berunsur fitnah dan telah mengaibkan nama saya, jadi saya akan mendapatkan khidmat nasihat dari peguam saya untuk tindakan selanjutnya.
“Saya akan jemput rakan media untuk memberi penjelasan lanjut mengenai video yang tular tersebut,” katanya.
Terdahulu, tular di laman Twitter sebuah video memaparkan seorang individu dikatakan mirip seorang pelawak terkenal dalam keadaan mencurigakan.
Ciapan dari seorang warga Twitter yang memuat naik video tersebut kemudiannya mencetus spekulasi mengaitkan nama Lan Pet-Pet.
[[BACA: Tular Video Mirip Pelawak Popular Berurusan Jual Beli 'Barang'...]]
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Armani Entertainment Saman Michael Ang, Minta Pulangkan Semula RM500,000

gempak
24/07/2024
08:30 MYT
Syarikat pengurusan Armani Entertainment Sdn Bhd memfailkan saman terhadap pengarah dan penerbit terkenal, Michael Ang.
Gaya Hidup

Digugurkan Dari Kempen Kasut Retro, Bella Hadid Upah Peguam Saman Adidas

gempak
22/07/2024
10:25 MYT
Supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid dilaporkan mengupah sepasukan peguam untuk menyaman syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas.
Hiburan

Berita Kehamilan Dicemari Dengan Fitnah Tak Bayar Gaji Staf, Intan Najuwa Tampil Pertahankan Diri - “Mess With Me & You Will Regret It!”

gempak
18/07/2024
23:55 MYT
Baru sahaja berkongsi berita gembira mengenai kehamilan pertamanya, pelakon Datin Intan Najuwa diserang oleh individu tidak dikenali yang mendakwa aktres itu tidak membayar gaji pekerja.
Hiburan

Sisih Sengketa! Hun Haqeem Kekal Hubungan Baik Dengan David Teo - “Kami Hadiri Majlis Berbuka Puasa Bersama…”

gempak
18/07/2024
08:30 MYT
Pelakon Hun Haqeem tampil berkongsi mengenai perkembangan terkini mengenai proses kes saman langgar kontrak membabitkan dirinya dan Pengarah Urusan MIG, Datuk David Teo.
Viral

Aisyah Hijanah Nafi Dakwaan Seleweng Duit Derma Orang Awam, Bakal Ambil Tindakan - “Jika Saya Berdiam Pun Tetap Disalahkan”

gempak
02/07/2024
12:28 MYT
Personaliti media sosial, Aisyah Hijanah akhirnya tampil menafikan dakwaan menyeleweng dana orang awam termasuk tuduhan yang dilemparkan terhadap diri dan suaminya, Aliff Teega.