,
Laman Utama

PRN: Selesai Buang Undi, Altimet Puji Pengantin Lelaki Antara Pengundi Awal - “Bro Ini Laksanakan Tanggungjawab, Lepas Itu…”

Asyikin Mayudin
12/08/2023
04:55 MYT
Seperti yang sedia maklum, penyanyi rap terkenal iaitu Altimet turut bertanding pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Selangor bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Lembah Jaya.
Bagi menjalankan tanggungjawab, Altimet atau nama sebenarnya Syed Ahmad Syed Abdul Rahman juga antara yang terawal beratur untuk membuang undi di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Keramat.
Altimet yang juga calon Pakatan Harapan (PH) DUN Lembah Jaya itu turut memuat naik swafoto ketika sedang beratur bersama pengundi yang lain.
“Awal tak kalut. Bukit Antarabangsa, hadir,” kongsinya menerusi laman Twitter miliknya.
Sebaik sahaja selesai mengundi, Altimet turut sempat bergambar bersama dua orang pengantin lelaki yang turut turun padang menjalankan tanggungjawab.
Malah, dia juga memuji pengantin lelaki yang dikenali sebagai Abdul Qayim Rosian melaksanakan tanggungjawab sebelum melangsungkan pernikahannya.
“Selesai. Tahniah kepada tuan pengantin. 8.20 pagi: pengantin Abdul Qayim Rosian, 26, antara pengundi pertama di SMK Seri Keramat untuk DUN Bukit Antarabangsa sebelum pergi ke majlis akad nikahnya pada 9.30 pagi,” katanya.
Terdahulu, Altimet yang menyandang Ketua Cabang PKR Ampang turut menyatakan keyakinan mampu menawan Lembah Jaya.
BACA SINI: Selebriti Bertanding PRN; Ada Bekas Pemain Bola, Baddrol Bakhtiar Sampai Altimet, Baby Shima Apa Cerita?
BACA SINI: PRN: Pernah Mengenali Sebahagian Penduduk, Altimet Yakin Mampu Tawan Lembah Jaya
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Netizen ‘Bengang’ Pengantin Bergambar Hingga Ganggu Laluan Kereta Api - “Demi Sekeping Kenangan”

gempak
05/08/2024
06:55 MYT
Sepasang pengantin menerima kecaman hebat oleh netizen gara-gara mengambil gambar di sebuah landasan sehingga mengganggu laluan kereta api.
Viral

Pasangan Pengantin Ini Pilih Untuk Nikah Pukul 4 Pagi

gempak
10/07/2024
06:55 MYT
Tindakan sepasang pengantin baharu di Kudus, wilayah Jawa Tengah yang melangsungkan pernikahan pada pukul 4 pagi (waktu tempatan) semalam berjaya mendapat perhatian ramai.
Sukan

Selangor FC Pertimbang Ambil Tindakan Terhadap Keputusan MFL

gempak
25/06/2024
17:58 MYT
Selangor FC sedang meneliti dan mengkaji semua saluran bersesuaian untuk mengambil tindakan seterusnya berikutan denda yang dikenakan Malaysian Football League (MFL) kepada pasukan itu.
Sukan

Steady, Altimet Pun Nak Tolong Bayar Denda RM100, 000 Yang MFL Kenakan Ke Atas Selangor FC

gempak
25/06/2024
13:50 MYT
Berita Selangor FC didenda dan diminta bayaran ganti rugi mencecah RM100,000 oleh Liga Bolasepak Malaysia (MFL) susulan  tindakan pasukan itu 'tidak hadir' pada aksi Piala Sumbangsih menentang Johor Darul Ta'zim (JDT) di Stadium Sultan Ibrahim, 10 Mei lalu menjadi topik hangat di media sosial.
Gaya Hidup

Taja Baju Pengantin 20 Pasangan Asnaf & Mualaf, Kini Bulan Bintang Nak Belanja Pasangan Honeymoon Percuma Di Bali!

gempak
10/06/2024
19:54 MYT
Pengasas Bulan Bintang, Azzim Zahid Azmi Azmi atau mesra disapa Meri, jenama itu gembira dapat menjadi sebahagian daripada detik penting 20 pasangan yang mendirikan mahligai bahagia