,
Hiburan

Ramai Minta Jadi Mami Jarum Live Di TikTok, Kartina Aziz Pula Segan - “Saya Rasa Di Usia Begini Kurang Sesuai”

Mya Amri
05/08/2024
02:55 MYT
Pelakon vateran, Kartina Aziz terharu dan tidak menyangka masih ramai lagi yang mengingati karakter ikoniknya dalam filem popular Mami Jarum.

Karakter Mami Jarum masih diingati

Menurut Kartina, ada diantara peminat yang memintanya untuk melakukan karakter Mami Jarum dalam siaran langsung di platform TikTok.

“Ada juga yang minta saya buat karakter Mami Jarum masa live di TikTok dahulu, tetapi saya rasa ramai yang buat parodi pun lebih bagus daripada saya,” katanya ketika ditemui Gempak.

Segan untuk jadi Mami Jarum di TikTok

Bagaimanapun kata Kartina, dia merasakan kurang sesuai untuk dirinya melakukan perkara itu memandangkan usianya juga sudah mencecah 69 tahun.
“Saya ada akaun TikTok tapi tak aktif sebab saya susah nak beri tumpuan. Pada saya kalau sudah buat benda tu, kita nak kena beri komitmen pada konten. Saya khuatir tak terbuat kerja lain nanti.

“Saya juga merasakan di usia yang sebegini agak kurang sesuai untuk saya buat begitu. Umur seperti saya nak bersaing dengan yang comel-comel, rasanya tak apalah kita jadi penonton sahajalah,” ujarnya.

ARTIKEL BERKAITAN:Adira Salahudi Dedah Individu Dengki & Perangai Toksik - “Jangan Cabar Orang Yang Bersabar, Datang Depan Aku Kalau Kau Ada Masalah”

ARTIKEL BERKAITAN:Isteri Sakit Kaki, Halim Radzi Sanggup Tukar Kasut Pakai Heels Dalam Mall! Netizen Puji - “Untungnya Dapat Suami Sporting”

ARTIKEL BERKAITAN:Awie Makan Durian Pakai Sudu, Netizen Terhibur Bila Roy Azman Sempat ‘Membahan’ - “Pertama Kali Tengok Macam ini…”

ARTIKEL BERKAITAN:Pelajar Ini Cipta Lagu Rap Untuk Mudah Hafal Subjek Sejarah, Netizen Approved - “Kenapalah Adik Ni Tak Muncul Masa Kami SPM Dulu”

ARTIKEL BERKAITAN:Kalut Buat Live TikTok, Peniaga Telur Itik Cemas Tudung Terbelit Dalam Mesin - "Saya Masih Trauma!"

Terdahulu, Kartina cukup terkenal dengan gandingannya bersama pelakoan Rita Rudaini menerusi filem Mami Jarum.
Sehingga kini, watak ikonik itu masih lagi menjadi sebutan dan tular di media sosial selain ramai melakukan parodi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Wanita Guna Anak Buat Konten POV ‘Suami’ Di TikTok Undang Pelbagai Reaksi Netizen - “Kak, Tak Elok Buat Video Macam Itu…”

gempak
14/09/2024
00:55 MYT
Menerusi tinjauan Gempak, ada beberapa video yang dimuat naik oleh pemilik TikTok berkenaan menjadikan anaknya sebagai konten ‘Point of View ‘(POV) di mana dia cuba menggambarkan remaja lelaki itu sebagai suami.
Hiburan

“Saya Suka Sebab Itu Saya Buat, Kalau Tidak…” - Siti Nurhaliza Jawab Tuduhan Netizen Kata Tak Ada Job

gempak
11/09/2024
04:55 MYT
Dengan nada yang lembut, Siti Nurhaliza meminta supaya peminat tidak mengeluarkan kenyataan sebegitu.
Hiburan

"Ya Allah Sedihnya" - Khai Bahar Peluk Kartina Aziz Sampai Alir Air Mata, Reaksi Netizen Bercampur-Baur!

gempak
11/09/2024
00:55 MYT
Tular di media sosial sebuah video yang memaparkan penyanyi Khai Bahar memeluk erat pelakon legenda, Kartina Aziz baru-baru ini.
Hiburan

Baggio Damasutra Seronok Buat Live Di TikTok, Nafi Terdesak Tiada ‘Job’ - "Saya Masih Aktif..”

gempak
08/09/2024
23:55 MYT
Sering bergiat aktif melakukan siaran langsung di TikTok, vokalis Damasutra, Baggio menafikan dirinya terdesak susulan didakwa tiada tawaran pekerjaan.
Viral

Allahyarham Humaira Repost Hantaran Tentang Kematian 4 Hari Sebelum Maut Kemalangan

gempak
08/09/2024
04:25 MYT
Seakan-akan memberikan petanda awal, Allahyarham Humaira yang maut akibat kemalangan di Kilometer 363.8, Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan dekat Trolak, pada Sabtu ada mengulang siar video TikTok berkaitan kematian beberapa hari lalu.