Penyanyi Ismail Izzani mengimbas kembali kenangan sebelum memasuki bidang seni.

Pelbagai dugaan yang terpaksa dilalui oleh Ismail termasuklah peralatan muziknya dipatahkan dan diconteng oleh orang yang tidak bertanggungjawab.

“Sepanjang saya nak menjadi seorang penyanyi banyak cabaran yang saya kena hadapi, pernah sekali saya punya gitar dipatahkan dan diconteng, sedih sangat waktu itu rasa macam saya hilang punca rezeki.

“Macam nak berhenti… Sebab rasa macam kita ni syok sendiri sangat ke sampai ada orang nak dengki,” katanya.

Bagaimanapun kata Ismail, dugaan sebegitu tidak mematahkan semangatnya untuk bergelar penyanyi.

“Dalam pada saya rasa sedih tu ramai juga yang masih bagi sokongansupaya tidak putus asa. Saya juga nak buktikan dekat masyarakat di luar sana yang saya tidak main-main dan serius dalam bidang nyanyian,” ujarnya.

Ikuti perjalanan Ismail tentang bagaimana dari seorang penyanyi yang hanya menyanyi di sekolah, berani menjadi penyanyi jalanan tanpa bantuan serta pengetahuan keluarganya. Selain itu, dia juga berhadapan dengan pelbagai cabaran dalam tempoh itu.

Kini Ismail merupakan salah seorang penyanyi yang menjadi kegemaran anak muda bermula dengan video YouTube yang pernah mencapai sebanyak 23 juta tontonan pada usia 19 tahun.

Selain Ismail, pelakon Syida Melvin juga berkongsi mengenai kisah suka duka kehidupannya sebelum berjaya.

Saksikan episod penuh program terbaru berjudul Curhat menerusi platform digital Gempak di Facebook Gempak, Instagram dan YouTube.

Curhat merupakan kisah inspirasi selebriti mengenai kehidupan mereka, kecekalan, ketabahan dan usaha yang dilakukan mereka sehingga mampu berada ditahap sekarang.

Curhat juga boleh ditonton di www.gempak.com/curhat.