McDonald's menjemput rakyat Malaysia untuk merasai perubahan dalam setiap lapisan burger daging lembu klasiknya selepas membuat perubahan kecil namun memberi perbezaan besar dalam setiap suapan.

Dengan perubahan kepada kaedah penyediaan dan memasak, McDonald's teruja untuk memperkenalkan pengalaman kesempurnaan daging lembu yang tinggi dan dijamin lebih hotter (panas), juicier (berjus) dan tastier (enak)!

Memenuhi Keinginan Pelanggan

Menurut Naib Presiden dan Ketua Pegawai Pemasaran, McDonald’s Malaysia, Melati Abdul Hai, tujuan sebenar perubahan dilakukan adalah bagi memenuhi keinginan setiap pelanggan yang dihargai mereka.

“Kami sentiasa mendengar pelanggan kami, dan perubahan yang kami buat pada burger daging lembu klasik kami bertujuan untuk memenuhi keinginan pelanggan untuk membuat burger kegemaran mereka lebih panas, pemerah jus dan lebih enak.

“Perubahan kecil dalam cara kami memasak dan menyediakan burger klasik kami benar-benar menambah perbezaan besar yang benar-benar dapat dirasai oleh pelanggan kami.

“Sebagai perintis dalam burger daging, apa yang kami perkenalkan hari ini ialah komitmen kami kepada peminat burger daging lembu yang setia yang kami akan sentiasa berusaha untuk memberikan pengalaman kesempurnaan daging lembu itu,” katanya.

Melati ditemui pada sesi pelancaran majlis pengumuman bagi perubahan burger daging berkenaan di McDonald's Subang, Bestari, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Latihan Kepada Krew

Selain itu, latihan meluas telah disampaikan kepada setiap krew McDonald's supaya mereka membiasakan diri dengan proses memasak dan penyediaan baharu untuk burger daging, bagi memastikan ia adalah pada standard emas, setiap masa.

Perubahan Burger Daging

Antara perubahan kecil tetapi ketara yang telah dilakukan oleh McDonald's kepada burger daging lembu klasiknya termasuk:

#1. Roti berlapis yang lebih lembut dan dibakar hingga coklat keemasan dan untuk pengekalan haba

#2. Roti daging lembu yang dibumbui, dipanggang dan digoreng dengan sempurna dalam kelompok yang lebih kecil untuk rasa juicy yang menyelerakan

#3. Menambah bawang terus ke atas daging yang sedang dipanggang untuk meningkatkan rasa

#4. Potongan keju import New Zealand dilembutkan dengan sempurna pada suhu purata 17.5°C untuk sensasi yang lebih cair

#5. Menggunakan bekas yang lebih kecil untuk memastikan sayur-sayuran lebih segar dan rangup

#6. Menambah lebih banyak sos Big Mac yang legenda kepada Big Mac untuk meningkatkan rasa setiap gigitan pertama hingga terakhir.

#7. Lebih-lebih lagi, burger daging lembu ikonik McDonald's penuh dengan rasa kerana daging diperbuat daripada 100 peratus daging lembu halal tulen yang diimport dari Australia, New Zealand dan Brazil.

Dalam pada itu, majlis pelancaran tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran pempengaruh media sosial seperti Mariam dan Rizal Durian Kimchi serta beberapa lain laginya.

Promosi 15 Oktober Cipta Malaysia Book of Records

Justeru, sebagai ucapan terima kasih kepada rakyat Malaysia atas sokongan mereka, McDonald's akan memperkenalkan promosi sehari istimewa pada 15 Oktober ini, di mana peminat burger daging boleh membeli hidangan Double Cheeseburger Medium McValue Meal pada harga RM10.95 sahaja.

McDonald's juga akan mencuba untuk menetapkan rekod untuk 'Burger Daging Terbanyak Terjual dalam 24 Jam' di Malaysia Book of Records.

Untuk maklumat lanjut mengenai tawaran promosi ini, layari www.mcdonalds.com.my