Bermacam-macam cabaran atau challenge yang ada di media sosial ketika ini. Kebanyakkannya adalah sekadar hiburan dan untuk menghabiskan waktu ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ketika ini.

Walaupun masing-masing membuat cabaran tersebut di rumah sendiri, namun bila digabungkan menjadi satu video, ianya sangat menghiburkan.

Terbaru, ramai pelakon wanita terkenal di Malaysia yang membuat #DontRushChallenge atau dikenali sebagai @BrushChallenge.

Masing-masing seolah-olah 'menjatuhkan' berus solekan kepada selebriti seterusnya untuk mereka bersolek dan menyiapkan diri mereka.

Thx @mawarashid for Inviting us to join this challenge. It was fun! Rasanya kak @bettyrahmad & me paling kertu ??‍♀️ muuuu, hahahah!!!

A post shared by Mrs Nedim (@noradanish) on


Jika menurut Instagram Nora Danish, cabaran tersebut dimulakan oleh Mawar Rashid dan seterusnya mengajak selebriti-selebriti lain untuk turut sama dengan cabaran tersebut.



Antara artis-artis yang terlibat dalam #BrushChallenge ini adalah Nora Danish, Mawar Rashid, Emma Maembong, Uqasha Senrose, Janna Nick, Ruhainies, Elisya Sandha, Sweet Qismina, Elvina Mohamad, Aprena Manrose, Tya Arifin, Syatilla Melvin dan Bella Astillah.