Pelakon, Bella Astillah memilih untuk memulakan perniagaan kuih raya sepanjang bulan Ramadan tahun ini.

Bella atau nama penuhnya Dayang Ara Nabellah Awang Astillah, 32, berkata, kesemu jenis kuih yang dijualnya itu adalah hasil air tangan dan resipi turun temurun keluarganya.

“Saya memang suka buat kuih raya sejak kecil jadi tahun ini saya akan bisnes kuih raya.

“Saya buat semuanya dari air tangan sendiri tetapi mungkin bukan dalam kuantiti yang banyak.

“Antara jenis kuih yang saya buat ialah ada red velvet cookies dan batang buruk resipi sendiri yang sangat popular di Sabah dan berbeza seperti batang buruk di sini (Semenanjung),” katanya dalam satu video temu bual.

BERITA TRENDING: Netizen Ungkit Ruhainies Pernah Tuduh Sophia Albarakbah Perosak Industri, Akhirnya Kata-Kata Makan Diri! Ini Respons Lanjut ...


Bagaimanapun kata Bella, walaupun sibuk berniaga namun kerjaya sebagai anak seni tetap diteruskan seperti biasa.

“Kerja memang ada tetapi saya pun nak luangkan masa dengan anak.

“Persiapan raya lagi dan paling takut kalau dilakukan ‘last minute’. Kelam kabut, boleh pening dan demam dibuatnya,” ujarnya.

Terdahulu, nama Bella menjadi hangat di media sosial sejak Sabtu lalu apabila suaminya, pelakon Aliff Aziz didakwa ditangkap khalwat dengan aktres Ruhainies di sebuah kondominum mewah di ibu negara.

BERITA TRENDING: "Beri Ruang Pada Bella" - Didi Astillah


Ruhainies dan Aliff turut tampil memohon maaf di laman Instastory masing-masing selain memberitahu mereka akan berkongsi kisah sebenar yang terjadi.