Hos, pelawak dan pelakon Rina Nose memang cukup terkenal dengan perkongsian video tutorial dirinya melakukan solekan sendiri.

BERITA TRENDING: #BIGSTAGE5: Digelar Netizen Sebagai Golden Hand, Rina Nose - “Saya Memang Suka Make Up Sendiri”

Ramai yang kagum dengan kemampuan Rina merias wajah sendiri tanpa menggunakan khidmat jurusolek namun kata wanita berusia 39 tahun tersebut dia juga menerima kritikan dari dalam kalangan netizen.

Antara kritikan yang diterima adalah netizen membandingkan imej dirinya yang pernah bertudung namun membukanya pada tahun 2017 dengan sekarang.

“Terus terang saya pernah sangat down apa lagi selepas melepas hijab pada 2017. Saya tidak sangka ia memberi kesan yang besar.

“Down ya diserang terus netizen,” akui Rina sewaktu menjadi tetamu saluran YouTube milik Sule, SL MEDIA seperti dilaporkan Viva.co.id.

PILIHAN PEMBACA: #BIGSTAGE5: “Siap Bakar Foundation! Hebatlah” - Netizen Kagum Solekan Seiras Krisdayanti, Rupanya...

Namun Rina yang memiliki 30.7 juta pengikut kemudian mendapat idea untuk menggunakan sindiran dan kritikan yang diterima menjadi konten di media sosialnya.

"Oleh kerana sudah lama diserang saya jadi terbiasa. Jadi semua kritikan atau sindiran yang diterima saya jadikan konten. Santai,” katanya lagi.

PILIHAN PEMBACA: #BIGSTAGE5: “Ada Yang Suka Ada Yang Tidak” - Rina Nose Tak Kecil Hati, Mahu Terus Lakukan Yang...