,
Berita

Rombakan Kabinet? Ini Jawapan Perdana Menteri

Awani
12/08/2024
15:25 MYT
Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan akan berlaku sekali lagi rombakan Kabinet di bawah pentadbirannya.
Menjawab spekulasi tersebut, Anwar yang juga Menteri Kewangan sebaliknya menegaskan, beliau 'tidak mendengar' mengenai perkara tersebut.
"Itulah baru saya diberitahu (mengenai dakwaan rombakan Kabinet). Saya tak dengar lagi. Siapa nak tolong rombakan Kabinet? Siapa nak tolong?

"Saya tak dengar... serius, saya tak dengar," katanya menjawab pertanyaan media susulan laporan mendakwa rombakan Jemaah Menteri dijangka berlaku sekurang-kurangnya menjelang akhir bulan ini.

Perdana Menteri berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui selepas merasmikan Majlis Perasmian Sidang Kemuncak Tahun Pengkomersialan Malaysia (MCY) 2024, di ibu negara, pada Isnin.
Menurut laporan FMT yang memetik satu sumber berpengaruh PKR mendakwa, seorang menteri daripada parti itu mungkin akan dipindahkan ke kementerian lain atau digugurkan daripada Jemaah Menteri.
Portal itu turut melaporkan satu lagi sumber daripada DAP mendakwa terdapat perbincangan tentang rombakan Jemaah Menteri yang mungkin berlaku menjelang akhir Ogos, dengan beberapa timbalan menteri dijangka dinaikkan pangkat ke jawatan menteri.

BERITA TRENDING: PMX Kagum Dengar Kehebatan Suara Emas M Nasir, Terkesan Lagu Tribute Buat Palestin

BERITA TRENDING: M Nasir Sambut Hari Lahir PMX Di Konsert - “Saya Bukan Bagi Kek,Tapi Pulut Kuning”

BERITA TRENDING: Belanjawan 2025 Perlu Beri Tumpuan Isu Kos Sara Hidup - PM Anwar

BERITA TRENDING: Meta Mohon Maaf Turunkan Hantaran PM Anwar Berhubung Ismail Haniyeh

Pada Disember tahun lalu, Anwar mengumumkan rombakan Kabinet buat kali pertama selepas setahun menerajui pentadbiran Kerajaan Perpaduan.
Perdana Menteri berkata, rombakan tersebut bertujuan membuat penyesuaian dalam memenuhi tuntutan dan keadaan semasa.
Sumber: Astro Awani
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

“Abang, Selamat Pulang Ke Kampung Halaman” - Netizen Teruja Lihat Lee Minho Kembali Ke Malaysia

gempak
13/09/2024
15:55 MYT
Kehadiran pelakon Korea terkenal, Lee Minho yang tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, Sepang pada jam 5 petang tadi ternyata disambut meriah oleh peminatnya.
Hiburan

Sandra Lim Mahu Harumkan Malaysia Di Pentas Miss Universe - "Perjalanan Ini Bukan Mudah"

gempak
12/09/2024
12:55 MYT
Selepas kemenangan yang diraih menerusi acara Miss Universe Malaysia baru-baru ini, pelakon dan model, Sandra Lim berhasrat mahu berusaha keras bagi mengharumkan nama negara ke persada dunia.
Hiburan

Pernah Berdepan 3 Pertuduhan Akibat Hantaran Di Laman Sosial, Pelawak Rizal Van Geyzel Kini Lebih Teliti Upload Video Jenaka

gempak
12/09/2024
11:55 MYT
Pelawak Rizal Van Geyzel mengambil iktibar selepas berdepan pertuduhan berkaitan hantaran video yang menyentuh sensitiviti kaum di Malaysia pada Julai 2022.
Viral

"Malaysia Ada Makanan Terbaik Di Dunia" - Uncle Roger

gempak
12/09/2024
09:25 MYT
Pelawak dan Youtuber asal Malaysia, Nigel Ng, telah melancarkan restoran sulungnya, ‘Fuiyoh! It’s Uncle Roger’ di Pavilion Kuala Lumpur baru-baru ini.
Berita

Rakyat Malaysia Lawat Atau Transit UK Perlu Mohon ETA Mulai 2025

gempak
11/09/2024
16:55 MYT
Mulai 8 Januari tahun depan, rakyat Malaysia yang melancong atau transit di United Kingdom perlu mendapatkan Kebenaran Perjalanan Elektronik (ETA), langkah yang ditetapkan untuk memudahkan kemasukan bagi pelawat jangka pendek.