Penyanyi dan pelakon Sasha Saidin tidak dapat menonton perlawanan skuad Harimau Malaya menentang Thailand di Stadium Al Maktoum, Dubai semalam berikutan tidak sempat melakukan ujian saringan COVID-19.

Menerusi laman sosial Instagram, Sasha memaklumkan setiap orang perlu mengambil ujian saringan COVID-19 sebagai salah satu syarat untuk masuk ke stadium bagi menonton sebarang acara sukan di Dubai.

Namun, meskipun dia tidak dapat menyaksikan aksi Malaysia menentang Thailand secara langsung, Sasha tetap memberikan sokongan padu pada pasukan bola sepak kebangsaan itu.

“Disebabkan semalam tak dapat ambik PCR test yang merupakan salah satu syarat wajib untuk masuk ke stadium untuk menonton apa-apa acara sukan di Dubai, maka tak dapatlah kami join penyokong-penyokong #HarimauMalaya lain memberi sokongan padu pada malam ini.

“But im sure the team will do their best in their last match here in UAE tonight,” tulis Sasha di ruangan kapsyen.

A post shared by Princess Sayang (@sashasaidin)


Sebelum ini, Sasha, 44, dan suaminya Sirhan Wahab, 43, hadir memberikan sokongan kepada pasukan Harimau Malaya sewaktu perlawanan pertama menentang Emiriah Arab Bersatu (UAE) dan Vietnam pada aksi kedua.

Meninjau ke ruangan komen, ramai wargamaya memberikan pujian kepada Sasha di atas semangat kesukanan yang ditunjukkan dan turut sama memberikan sokongan padu kepada skuad bola sepak negara.

Pada saingan kumpulan G Kelayakan Piala Dunia 2022/Piala Asia 2023 yang berlangsung pada jam 12.45 pagi (waktu tempatan), skuad Harimau Malaya akhirnya berjaya menebus maruah negara apabila menundukkan Thailand 1-0.

Gol dijaringkan oleh penyerang Safawi Rasid menerusi sepakan penalti pada minit ke-52.

Sekadar info, Sasha, 44, kini menetap di Dunai selepas berkahwin dengan suaminya Sirhan, 43, pada Januari tahun lalu.