Sepatutnya, Muhammad Amirul Nazmi Sam sedang bertungkus-lumus menamatkan pengajian A-Level yang dijadualkan berakhir pada Mac ini sebelum melanjutkan pelajaran ke United Kingdom pada Jun depan.

Namun, manusia hanya merancang tetapi Allah SWT yang menentukan segalanya.

BERITA TRENDING: Bangunan Mega Di London Ini Tersenarai Antara 20 Lokasi Kebudayaan Terbaik Dunia & Ia Dimiliki Oleh Malaysia!

Pemuda berusia 20 tahun yang menerima tajaan Petronas bagi menyambung pelajaran itu kini terlantar di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu selepas dirawat di unit rawatan rapi di Hospital Cyberjaya selama 12 hari.

Memetik laporan Harian Metro, Amirul Nazmi ditemui pengsan di ruang tamu oleh seorang tukang cuci yang datang ke rumah yang disewa oleh Petronas.

Ibunya, Wan Murni Wan Ngah, 46, memberitahu kejadian tersebut berlaku pada 18 Disember lalu.

BERITA TRENDING: Kakak Ipar Sahkan Marissa & Aslam Dah Nikah Di Siam, Netizen Tanya: “Ni Ke Maksud Kifarah Tu?”

Ibu tunggal yang bekerja sebagai tukang sapu itu berkata, imbasan yang dilakukan pihak hospital mendapati saluran darah ke otak anaknya pecah hingga mengakibatkan anaknya lumpuh sebelah badan bahagian kanan.

Wan Murni berkata, berikutan kejadian itu, anaknya terpaksa menangguhkan pengajian selama setahun dan dia berdoa supaya anaknya itu kembali pulih dan sihat seperti sedia kala.

"Buat masa ini saya terpaksa meminta cuti daripada majikan dan sekiranya keadaan Muhammad Amirul, tidak berubah saya terpaksa berhenti kerja untuk menjaganya.

"Muhammad Amirul, kini bergantung sepenuhnya kepada susu dan lampin pakai buang dan saya juga menerima RM500 daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM)," katanya.

Orang ramai yang ingin menghulurkan bantuan boleh menyalurkan ke akaun CIMB Bank bernombor 7645426650 di atas nama Wan Murni Wan Ngah.

BERITA TRENDING: "Semakin Ikhlas Semakin Tenang" - Madu Marissa Dania Berlapang Dada, Ajar Hati Tak Membenci

Untuk rekod, Amirul Nazmi merupakan bekas pelajar Sekolah Menengah Sains Dungun, yang mendapat penajaan Petronas selepas memperoleh keputusan 9A dalam SPM 2021.

Sumber: Harian Metro