,
Hiburan

Sambut Peminat Dari Portugal, Siti Nurhaliza Hidang Masakan Melayu & Buah Durian

Azwa Rahman
05/01/2020
06:25 MYT
Penyanyi nombor satu negara Datuk Seri Siti Nurhaliza terharu dengan sokongan yang diterima daripada peminat yang berasal dari Portugal.
Menerusi laman sosial Instagram, Siti atau lebih mesra disapa Tokti berkongsi foto kunjungan peminat yang dikenali sebagai Rui Patricio dan keluarga ke rumahnya.
“Alhamdulillah, kunjungan istimewa peminat dari Portugal. Jauh datangnya untuk menonton konsert #karyaagungpakngah2019 di Singapura baru-baru ini.
“Saya sangat terharu dengan usaha dan minat mereka kepada lagu-lagu saya. Sempat saya jamu mereka dengan makanan melayu dan buah durian! Suka betul mereka,” tulis Tokti sebagai kapsyen.
Lebih membanggakan lagi apabila anak Patricio pandai menyanyikan lagu ciptaan arwah Pak Ngah seperti Kurik Kundi dan Nirmala serta beberapa lagu balada seperti Bukan Cinta Biasa.
Hasil tinjuan Gempak di ruangan komen, rata-rata wargamaya teruja dengan kunjungan peminat dari Portugal itu ke rumah Tokti dan kagum dengan minat warga luar terhadap karya-karya tradisional tanah air.
“Untungnya! Jom pergi rumah Tokti, kita bawa durian sekali,” komen seorang wargamaya.
“Betul-betul peminat Tokti ni, dia siap sebak dan nangis bila dapat jumpa penyanyi kegemaran dia,” kata seorang wargamaya.
“Wah, jauhnya datang. Tumpang gembira untuk dia sebab dapat jumpa idola hati. Gembira jugak untuk Mak Iti sebab ada peminat dari pelusuk dunia,” puji seorang wargamaya.
Tambah Tokti lagi, dia sempat merakamkan nyanyian anak Patricio bersama Aafiyah yang telah dimuat naik di laman YouTubenya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dewi Bukan Warganegara Indonesia Seperti Yang Dinyatakan - “ Saya Orang Malaysia”

gempak
23/10/2024
02:25 MYT
Menurut pemilik nama Emira Delyati Dewi, dia dilahirkan di Malaysia dan mempunyai kad pengenalan diri berwarna biru.
Hiburan

Khai Bahar Wakili Malaysia Ke Abu Music Festival Di Istanbul - "Alhamdulillah, Tak Terfikir Sampai Tahap Ni"

gempak
21/10/2024
14:55 MYT
Pelakon yang juga aktif dalam sukan extreme, Mat Redho telah berkongsi mengenai anaknya yang telah hilang di kawasan sekitar TTDI, Kuala Lumpur.
Hiburan

Ameera Khan Lebih Memilih Lelaki Indonesia, Hati Cair Bila Dipanggil ‘Cinta’ - “Kalau Malaysia, Dari Pengalaman Saya, Bila Mereka…”

gempak
21/10/2024
04:55 MYT
Pempengaruh media sosial, Ameera Khan atau Little Miss Khan (LMK) mengakui dia masih belum mempunyai hubungan cinta yang serius memandangkan dirinya baru berusia 23 tahun.
Hiburan

Nora Danish Terpesona Dengan Kecantikan Siti Nurhaliza - “Tak Mekap Pun Dah Cantik…”

gempak
19/10/2024
16:00 MYT
Pelakon Nora Danish mengakui terpegun dengan kecantikan penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza.
Hiburan

Pakai Topi Tertera Huruf ‘R’, Posting Aliff Aziz Curi Tumpuan Netizen

gempak
19/10/2024
03:58 MYT
Penyanyi dan pelakon Aliff Aziz meraih tumpuan apabila tampil memuat naik gambar memakai topi yang tertera huruf ‘R’
BorakSeeni