Hajat ibu kepada penyanyi Sandra Dianne, Nur Syakinah Abdullah untuk bertemu anaknya dalam mimpi akhirnya tertunai.

Kongsi Nur Syakinah, arwah anaknya itu datang dalam mimpinya sambil mengucup dan memeluknya baru-baru ini.

"Tepat 44 hari, akhirnya Kakak datang juga dalam mimpi mama.. Terima kasih nak, mama takan lupa ciuman yang mama berikan pada kakak dan pelukan tangan kakak memeluk erat badan mama.

"Ia seperti satu petanda dari kamu memberitahu bahawa kamu baik-baik saja dan inilah masanya untuk saya berhenti meratapi pemergianmu dan meneruskan hidup.

"Mama akan merinduimu sepanjang hidup. Bersemadi dengan tenang. Al-Fatihah," tulis Nur Syakinah.

Tambahnya, dia tidak akan berkongsi lagi kesedihannya di media sosial kerana bimbangkan persepsi kurang senang segelintir pihak.

"Mama tak mahu menulis panjang menumpahkan segala perasaan. Bimbang ada yg akan meluat dan menyampah menuduh mama tak habis-habis meraih simpati..

"Cukuplah mama katakan rindu mama pada kakak masih belum sirna.. Mama seolah-olah merasakan kakak ada job menyanyi di tempat yang jauh dan lambat lagi akan balik ke rumah.

"Kadang mama melihat telefon menunggu-nunggu WhatsApp kakak masuk.. Scroll chat kita yang lama.. Dengar voice note kakak pada mama..

"Orang takan mengerti apa perasaan yang mama lalui saat ini.. Susah untuk mama bangkit semula dari kesedihan ini kakak," kongsinya.

Tambah Syakinah lagi, beratnya kini turun mendadak dek tidur bertemankan air mata.

"Berat mama pun semakin hari semakin turun daripada 52kg mendadak turun ke 46kg. Setiap malam selama 40 hari juga mama tidur bertemankan airmata.

"Tapi mama tak pernah lupa doakan kesejahterahan kakak di sana dan tak lupa juga sedekah Al fatihah untuk kakak," ceritanya.

Sandra terbabit kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan mengikuti latihan konsert minggu keempat Big Stage di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada 5 September lalu.

Sandra meninggal dunia di Hospital Putrajaya pada 11 September selepas enam hari bertarung nyawa di Unit Rawatan Rapi (ICU).