Pendakwah selebriti Da’i Syed menafikan mengambil kesempatan di atas kontroversi yang melanda dirinya selepas dilihat semakin aktif menghasilkan beberapa produk.

Jika sebelum ini Syed,26, Syed, 26, atau nama sebenarnya, Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful mengeluarkan single berjudul Ya Habib, kini dia tampil dengan produk makanan sendiri.

Perkara tersebut telah dijadikan ‘modal’ oleh sesetengah wargamaya yang mendakwa Syed seolah-olah seperti sedang ‘menangguk di air yang keruh’.

"Ya saya mengaku pelancaran produk saya ‘back to back’ tetapi saya tidak mengambil kesempatan kononnya mencari keuntungan selepas kontroversi melibatkan diri saya.

“Macam cookies ini, sebenarnya dah lama saya jual sejak di universiti lagi. Mak saya yang buat, jadi sekarang ini salah ke kalau saya nak bantu mak saya dengan mengkomersialkan air tangan beliau?

“Lagi pun dalam masa sama saya dapat membantu orang lain mencari rezeki. Ramai yang hubungi saya dan menyatakan minat mereka untuk menjadi agen.

“Jadinya, tiada istilah mengambil kesempatan. Saya hanya mahu berkongsi rezeki dengan orang lain dan bantu mereka berniaga,” katanya yang ditemui pada majlis pelancaran Asyedap: Salted Caramel Chocolate Cookies, baru-baru ini.

Dalam pada itu, Syed turut mendedahkan bakal tampil dengan buku tulisannya sendiri yang berkisarkan tentang kisah dilaluinya ketika berada di dalam lokap dan penjara.

“Dari baju hijau ke baju ungu…Pengalaman perit tetapi sangat berharga buat diri ini. Buku tersebut sudah saya siapkan tetapi masih menunggu masa sesuai untuk dilancarkan,” katanya.