Laman Utama

“Saya & Kawan-Kawan Ada Perancangan Nak…” - Anuar Zain Kongsi ‘Plan’ Aktiviti Di Bulan Ramadan

Asyikin Mayudin
25/03/2023
03:50 MYT
Penyanyi Anuar Zain memberitahu dia dan rakan-rakannya sudah mempunyai perancangan untuk menunaikan solat tarawih di masjid berlainan.
Menurut adik kepada penyanyi Zaina Zain, dia seboleh-bolehnya tidak mahu terlepas ibadah sunah yang hanya boleh dilakukan pada bulan Ramadan saja.
“Untuk Ramadan kali ini, saya dan kawan-kawan memang ada perancangan nak jalan-jalan solat tarawih di masjid yang berbeza-beza.
“Kadang-kadang kita seorang, hanya tarawih dekat rumah tapi nak juga cuba kelainan lain pula solat di masjid yang lain-lain. Kalau boleh, saya memang tak nak miss tarawih… sayang.
“Tapi kalau tak sempat pun, saya tetap akan solat tarawih di rumah saja,” kata Anuar kepada Gempak.
Sementara itu, Anuar turut berkata dia tetap akan menerima jemputan untuk membuat persembahan di acara yang bersesuaian pada Ramadan.
“Insya-Allah kalau bersesuaian, saya akan ambil (tawaran persembahan). Sebab itu sumber income saya juga kan. Sebab itu kalau tak sempat di masjid, saya akan solat di rumah,” ujarnya.
Anuar ditemui ketika sidang media Flourishes 23: Symphonic Gala Concert di Istana Budaya baru-baru ini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Ziana Zain Diva Seluruh Generasi, Musnahkan Skeptikal Usia 56 Hanya Angka

gempak
27/05/2024
15:55 MYT
Ziana Zain di depan mata. Tanpa pernyataan ‘show off’, beliau mempersona, anggun dan punya aura seperti sejak pertama kali kemunculannya lebih 20 tahun lalu.
Hiburan

Ibu Solat Hajat, Bapa Ziana Zain Video Call Mahu Lihat Baju & Solekan

gempak
26/05/2024
09:55 MYT
Penghibur Ziana Zain mendapat kejutan apabila menerima panggilan video daripada bapanya, Zain Abdullah menerusi adik, Anuar Zain sewaktu membuat persembahan pada Ziana Zain Konsert 2024 di Mega Star Arena.
Hiburan

Ruhainies Sambut Aidilfitri Di Tanah Suci, Mohon Maaf Pada Semua - "Semoga Allah Bersihkan Hati, Sucikan Diri"

gempak
09/04/2024
21:55 MYT
Pelakon sensasi Ruhainies memanjatkan rasa syukur dapat menunaikan ibadah pada hari terakhir Ramadan di Tanah Suci Makkah.
Berita

Hajat Beli Baju Raya Anak Tak Sampai, Suami Isteri Rentung Dalam Kemalangan

gempak
09/04/2024
00:25 MYT
Hasrat sepasang suami isteri untuk membeli baju raya empat anaknya tidak kesampaian, apabila kereta dinaiki mereka terbabit kemalangan di Jalan Bukit Mantin menghala ke Seremban, pagi tadi. Hasmadi Ahmad, 56, berkata anak perempuannya, Noor Azeana Azreen dan menantunya Abdul Halim Mat Rani, dalam perjalanan dari rumah mereka di Beranang ke rumah k
Gaya Hidup

Cuaca Panas Melampau, Doa Penduduk Kampung Pesagi Minta Hujan Dimakbulkan

gempak
08/04/2024
23:55 MYT
Tiada doa yang mustahil untuk dimakbulkan oleh Sang Pencipta, Allah SWT. Itulah yang boleh dikaitkan dengan situasi penduduk di Kampung Pesagi, Maran, apabila doa mereka meminta hujan ekoran daripada cuaca panas melampau dikabulkan seusai solat Istisqa’ (Solat mohon hujan). Menurut Kadi Daerah Maran, Amirul Farhan Wahi memaklumkan jemaah menun