Pelakon Datin Eina Azman, 26, mendedahkan dia hanya makan nasi sebanyak dua kali dalam tempoh sebulan.

Eina atau nama sebenarnya Ainur Syakina Azman berkata ini adalah caranya untuk mengekalkan berat badan serta saiz pinggang idaman.

"Saya jaga makan sebab saya nak makan lebih banyak. Saya suka sangat makan nasi tapi nasi tak suka saya.

"Setiap kali makan nasi ja badan akan terus naik berkilo-kilo. Jadi sekarang ni saya akan makan nasi dalam sebulan dua kali sebab nak kekal kan berat dan pinggang idaman saya," tulisnya.



Eina menjawab pertanyaan peminat di ruangan Ask Me A Question yang bertanya sama ada dirinya seorang yang mudah untuk naik berat badan.

"Jenis senang naik badan ka? Sebab nampak diet sangat. Cemburu sebab tak sekuat tu tahan nafsu makan," tanya individu yang tidak diketahui identiti.

Dalam pada itu, pelakon drama komedi thriller, The Maid memilih buah-buahan dan sayur-sayuran sebagai pengganti nasi bagi tidak berasa kelaparan.

"Kalau tak makan nasi, akan makan apa untuk tak lapar? Cuba untuk menurunkan berat badan tapi asyik gagal," tanya seorang pengguna.

"Saya banyakkan makan buah-buahan dan sayur sayuran. Insya-Allah okey dan kenyang," balas Eina.



Sekadar makluman, Eina dan suami, Datuk Paduka Kaiser Gurmeet Abdullah berkahwin pada 31 Ogos 2014. Mereka dikurniakan sepasang kembar Karl Kareef dan Arianna Aubrey yang kini berusia lima tahun.

Jangan lupa saksikan Eina dalam The Maid, setiap hari Rabu jam 9.30 malam di Astro Ria (104) dan Astro Ria HD (123).

Jika anda terlepas untuk menonton episod terdahulu, anda juga boleh strim di Astro Go dan On Demand dan buat carian The Maid.