Sudah menjadi lumrah apabila seseorang pelakon berlainan jantina bergandingan sebagai hero dan heroin dalam sesebuah karya, pasti akan ada peminat yang ‘kenen-kenenkan’ pasangan tersebut untuk terus ‘berpasangan’ di balik kamera.

Hal itu yang diajukan kepada pelakon dan penyanyi Daiyan Trisha apabila dia bakal dipasangkan dengan pelakon dan pelawak Zizan Razak menerusi sebuah karya baharu berjudul Rompak.

Berpeluang bertemu dengan Daiyan baru-baru ini, penyanyi lagu Penat itu hanya tergelak apabila diminta untuk memberi komen tentang Zizan.

“Saya tak tahu nak jawab. Saya nak ‘abang zoned’ dia dululah!” ujar Daiyan dalam nada berseloroh.

Bagaimanapun, dari sudut keseriusan lakonan, Daiyan percaya bahawa Zizan merupakan seorang pelakon yang bagus dan mampu untuk memberikan kerjasama yang baik apabila mereka memulakan sesi penggambaran kelak.

“Saya percaya dia merupakan seorang individu yang bagus dan mudah untuk bekerjasama. Saya pun memang tak pernah kerja dengan Zizan lagi jadi kita tengoklah macam mana,” katanya.

Ditanya lelaki yang bagaimana menjadi pilihan hatinya jika dia mengambil keputusan untuk menamatkan zaman solo, Daiyan berkata lelaki itu perlulah mempunyai ciri-ciri seperti bijak dan beradab.

“Lelaki idaman saya mestilah setia, kelakar dan pandai. Saya suka orang pandai sebenarnya. Dan satu lagi dia perlulah beradab,” ujar Daiyan menutup perbualan.

Selain Daiyan dan Zizan, telefilem yang bakal menjalani penggambaran pada Februari depan turut dibintangi oleh MK K-Clique dan Chubb E.



***Gempak Most Wanted is back! Korang boleh mula mengundi artis kesayangan korang di sini

Selain itu, teruskan mengundi untuk Top5 Anugerah MeleTOP ERA 2021 di sini #YangFreshYangLegend

Saksikan AME 2021 pada 30 Januari ini secara langsung dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di saluran Astro Ria, jam 9.00 malam.​