Siri pengintipan terbitan Marvel Studios, Secret Invasion sudah pun ditayangkan di Disney+ Hotstar sejak 21 Jun lalu.

Menariknya kali ini, menampilkan wajah-wajah pelakon hebat dan popular seperti Samuel L. Jackson sebagai Nick Fury, Ben Mendelsohn sebagai Talos, Cobie Smulders sebagai Maria Hill, Don Cheadle sebagai Kolonel James 'Rhodey' Rhodes dan Martin Freeman sebagai Ejen Everett Ross.

Jika anda belum menonton siri ini lagi, Gempak kongsikan karakter mereka di dalam siri ini!

Samuel L. Jackson (Nick Fury)

Secret Invasion mendedahkan sisi berbeza Nick Fury yang tidak pernah dilihat penonton sebelum ini. Tiada lagi kot kulit hitam dan tampalan mata kulit dan watak yang telah kita kenali sebelum ini.

Kali ini imej Nick Fury hampir tidak dikenali apabila tambpil dalam kot tweed dan sweater bulu, matanya yang berparut.

Transformasi fizikal Fury adalah gambaran keadaan fikirannya Nick Fury sudah lelah.

Samuel L. Jackson berkata wataknya lebih tua dan agak uzur.

“Dia tidak pasti kedudukannya lagi. Dia telah semacam inkognito dan di atas sana di S.A.B.E.R. selama bertahun-tahun, dan sudah lama dia tidak berhubung dengan orang.

"Dia menghantui ramai orang, jadi apabila mereka menghubunginya, dia tidak akan turun semula ke bumi dengan sangat rela," katanya.

Ben Mendelsohn (Talos)

Talos ini sebelumnya sudah muncul di Captain Marvel. Ben Mendelsohn memainkan semula peranannya sebagai Talos, dari Marvel Studios "Captain Marvel."

Talos, seorang pahlawan Skrull yang terkenal, bergelut dengan erti menjadi seorang pemimpin kerana dia mendapati dirinya bertentangan dengan orang yang paling rapat dengannya, termasuk rakannya, Nick Fury.

Kata Mendelsohn, Talos masih berhadapan dengan masalahnya.

“Selepas Thanos tergelincir separuh alam semesta, Fury kembali ke ruang angkasanya stesen. Sementara itu, Talos masih mempunyai masalah yang dia ada iaitu dia perlu mencari suatu tempat untuk rakyatnya dapat bertahan, apatah lagi berkembang maju.

“Tetapi hubungannya yang paling berkuasa telah tiada. Nick Fury telah tiada. Dia tidak mempunyai pakatan dan kelebihan mempunyai Fury di tanah bersamanya di bumi. Jadi, Nick Fury ada beberapa perkara yang perlu dilakukan apabila dia kembali,"katanya.

Cobie Smulders (Maria Hill)

Cobie Smulders kembali kepada peranan Maria Hill, yang berasal dari filem Avengers pertama pada tahun 2012.

Hill ialah seorang pengintip yang dihias dan setia #2 Fury, yang menyertainya perjuangan menentang pencerobohan sulit Bumi oleh Skrulls.

Smulders berkata, seorang wanita yang gagah.

“Maria Hill sentiasa setia, dan saya fikir begitu salah satu sifatnya yang paling kuat. Dia sentiasa bersedia meletakkan dirinya di barisan hadapan untuk membela orang lain,” kongsinya.

Secret Invasion mengisahkan tentang Nick Fury yang mengetahui tentang pencerobohan sulit bumi oleh puak Skrulls yang berubah bentuk. Fury menyertai sekutunya, termasuk Maria Hill dan Skrull Talos, yang telah membuat kehidupan untuk dirinya sendiri di Bumi, dan bersama-sama mereka berlumba dengan masa untuk menggagalkan pencerobohan Skrull yang akan berlaku dan menyelamatkan manusia.