Hiburan

Sekali Lafaz, Dayah Bakar Sah Isteri Hanif Hamidi

Amri Hassan
29/06/2018
03:39 MYT
Pengacara terkenal, Nur Hidayah Datuk Abu Bakar, 29, selamat bergelar isteri kepada Muhammad Hanif Hamidi, 29, pada jam 9.38 pagi tadi.
Dengan hanya sekali lafaz, majlis pernikahan Dayah dan Hanif yang berlangsung di 9 Kedondong Ampang Hilir, Kuala Lumpur itu dihadiri oleh keluarga, sahabat handai dan rakan media.
Dayah dan Hanif telah dinikahkan oleh bapa Dayah sendiri, iaitu Datuk Abu Bakar Johar dengan mas kahwin RM300.
Pihak pengantin lelaki memberikan tujuh dulang hantaran kepada pihak perempuan manakala pihak perempuan pula membalas dengan sembilan dulang hantaran.
Dayah dan Hanif bersama-sama memilih untuk menyarungkan rekaan daripada Azura Couture.
Majlis resepsi pihak perempuan bakal diadakan di Cornerstone (IPC) Wisma Selangor Dredging pada Ahad ini, manakala majlis resepsi pihak lelaki akan berlangsung pada 7 Julai ini di Kuala Pilah, Negeri Sembilan.
Dayah atau nama sebenarnya, Nur Hidayah Datuk Abu Bakar akan berbulan madu bersama Hanif, atau nama sebenarnya Muhammad Hanif Hamidi di Kashmir selepas selesai majlis di sebelah pihak lelaki.
Teks Oleh: Noor Zulaikha Yusof
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Datuk Red Tak Pernah Nak 'Singkirkan' Datin Red Dalam Perkahwinan, Anggap Diri Tiada Jodoh

gempak
24/07/2024
07:25 MYT
Datuk Red memberitahu bahawa dirinya tidak pernah terfikir untuk menyingkirkan Datin Red dalam hidupnya.
Hiburan

Perkongsian IG Dihujani Tahniah, Nina Ismail Sabri Bakal Dirikan Rumah Tangga?

gempak
23/07/2024
01:39 MYT
Perkongsian di Instagram bekas isteri kepada pereka fesyen, Datuk Jovian Mandagie iaitu Nina Ismail Sabri sekali lagi mendapat tumpuan ramai selepas dirinya memuat naik gambar bersama keluarga dan seorang jejaka yang hanya dikenali sebagai Hafiz.
Viral

"Saya Dah Lama Move On, Tapi Masih Terkilan Kawan Baik Sendiri Yang Sailang Masa Iddah" - Ananda Natasha

gempak
22/07/2024
09:55 MYT
Susulan pendedahan yang dibuat berkaitan perselingkuhan bekas suaminya, Andika Putera, personaliti media sosial, Ananda Natasha menyatakan dirinya sudah 'move on' dengan penceraian yang berlaku pada Disember tahun lalu.
Hiburan

Tak Mahu Ulas Tentang Isu Rumah Tangga, Mawar Rashid Mahu Fokus Besarkan Anak

gempak
21/07/2024
23:58 MYT
Pelakon Mawar Rashid, 29, tidak mahu membahaskan mengenai bekas suami, Raf Yaakob, 39, selepas berpisah pada November tahun lalu kerana bimbang timbul salah faham antara mereka berdua.
Hiburan

Semua Sangka Shahir Kembali Menyepi, Hakikatnya Instagram Kena Godam! Lenyap Sebab Tak Bayar RM2,000 - "Habis Kenangan Saya"

gempak
18/07/2024
09:25 MYT
Juara Akademi Fantasia 8 (AF8), mengakui sepi dari media sosial disebabkan akaun Instagram rasminya telah digodam individu tidak bertanggungjawab.