Hiburan

Seniwati Sarimah Ahmad Tak Galakkan Cucu Berlakon, Sadiq Jamil; "Nenek Mengeluh Bila Saya Masuk Sekolah Seni, Tapi Saya Buat Demi ..."

Muhammad Firdaus
04/07/2024
04:18 MYT
Pelakon meningkat naik, Sadiq Jamil mendedahkan neneknya, seniwati terkenal Datuk Sarimah Ahmad, 82, tidak pernah menggalakkan dirinya untuk menceburi bidang lakonan.
Sadiq, 26, berkongsi perkara berikut ketika disoal tentang sama ada dirinya mahu meneruskan legasi neneknya yang merupakan seorang lagenda dalam dunia hiburan.

BERITA TRENDING:Ruhainies Nafi Bertunang Dengan Aliff Aziz - "Itu Dah Merepek"

“Saya minat berlakon daripada kecil lagi. Saya rasa secara tak langsung bila saya tengok nenek saya dekat televisyen saya rasa benda tu spesial.

“Nenek saya tak pernah pun menggalakkan dan mula-mula masa saya masuk sekolah seni tu nenek saya macam mengeluh juga sebab ada seorang lagi ahli keluarga masuk dunia seni.
“Saya buat benda ni sebab saya minat dan sekarang bila saya dah lalui dunia ni, saya buat untuk diri saya sendiri,” katanya ketika ditemui Gempak.

BERITA TRENDING:Rakyat Malaysia Rugi Lebih RM1.3 Bilion Sebab Scam, Pakar Kongsi Modus Operandi Scammer

Bercerita lebih lanjut, Sadiq ketika ditemui di tayangan perdana X-Change yang berlangsung di TGV Sunway Velocity Mall sempat berkongsi tentang bapanya, M Jamil yang sudah berkahwin untuk kali keempat pada tahun 2016.

BERITA TRENDING:Wanita Mirip Nonny Nadirah Kongsi Video Botakkan Kepala, Tulis Kata-Kata Tentang 'Friend Zone'

Kematian Ibu

Menurut Sadiq, dirinya tiada sebarang masalah hidup bersama keluarga baharu selepas kematian ibu kandungnya.
"Ayah saya sebenarnya dah kahwin empat kali, dah lama sejak mak saya meninggal dunia dan saya gembira lihat dia bahagia dengan kehidupan dia sekarang. Saya pun sayang dengan keluarga baharu saya.
“Isteri pertama saya tak pernah jumpa, isteri kedua saya dah anggap macam mak saya sendiri, ketiga pula ibu saya tetapi dah meninggal dunia, sekarang mak tiri baharu dan kami sekeluarga tiada masalah," kongsinya.

BERITA TRENDING:Aliff Aziz Mahu Berehat Dari Segi Mental & Emosi - “Kadang-Kadang Orang Kata Konon Macam Kitalah Yang Terpaling Sedih…”

Sekadar info, Sadiq membintangi siri drama premium terbitan Astro Shaw yang berjudul X-Change sebagai Capik.
Selain Sadiq, X-Change menampilkan barisan pelakon terkenal seperti Rosyam Nor, Angeline Tan dan Marissa Yasmin selain muka baharu sebagai teraju utama antaranya, Arfie Shah dan Hariz Hamdan
Saksikan X-Change mulai 12 Julai ini setiap Jumaat di Astro Premier atau strim di Astro GO dan sooka.
Dapatkan Pek Astro sekarang dengan pemasangan PERCUMA dari hanya RM41.99/bulan. Raikan saat-saat bersama dengan #AstroBaharu - Hiburan kini lebih mantap untuk seisi keluarga. Layari astro.com.my sekarang!
ATAU
Strim kesemuanya bila-bila masa, di mana-mana sahaja dengan hanya RM13.90/bulan. Yang pasti, kontrak TAKDE! #sookaGotAll, strim semuanya sekarang:
www.sooka.my
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Isteri Baim Wong, Paula Verhoeven Pakai Tudung Sebab Takut Mati

gempak
06/07/2024
12:55 MYT
Pada saat rumah tangga pasangan selebriti Indonesia, Baim Wong dan isteri Paula Verhoeven dikhabarkan sedang bermasalah, Paula Verhoeven tenang memberi fokus terhadap dirinya sendiri
Hiburan

“Babak Itu Jijik…” - Hariz Hamdan Akui Sukar Lakukan Aksi Cium Kaki

gempak
05/07/2024
13:12 MYT
Pelakon baharu, Hariz Hamdan mengakui dia perlu mencium kaki pelakon senior, Farah Ahmad demi menjayakan babak dalam drama terbaru Astro Original berjudul X-Change.
Hiburan

Rezeki Berlakon Datang Gara-Gara COVID-19, Arfie Shah Akui Masih Nervous Setiap Kali Uji Bakat Lakonan

gempak
05/07/2024
03:55 MYT
Pelakon baharu, Arfie Shah mendedahkan yang dia membina badan sebelum menjalani penggambaran bagi drama siri Astro Originals, X-Change.
Hiburan

Ili Hitz FM Berhijab Sejak Ramadan, Pemergian Ibu Jadi Asbab - "Saya Mula Muhasabah Diri, Fikir Tentang Kematian"

gempak
05/07/2024
02:55 MYT
Tampil mengenakan hijab, penyampai radio Hitz.fm, Ili Ruzanna berkongsi serba sedikit tentang penghijrahannya baru-baru ini.
Hiburan

Michael Ang Tak Boikot Ruhainies, Sedia Bekerjasama - "Cuma Bakat Lakonan Dia Tak Ada Lagi Yang Sesuai Dengan Watak Saya Cari"

gempak
04/07/2024
08:55 MYT
Pengarah dan penerbit popular, Michael Ang enggan memboikot pelakon sensasi Ruhainies biarpun terheret dalam kontroversi panas membabitkan rumah tangga Aliff Aziz dan Bella Astillah.