Penyanyi Shakira muncul dengan single Latin terbarunya. Tak perlu menunggu lama, yang dengan judul for Out of Your League yang baru dilancarkan dalam saluran YouTube itu telah mencetak sejarah.

Out of Your League telah ditonton sebanyak 63 juta kali dalam tempoh 24 jam ia disiarkan, menjadikannya sebagai lagu Latin paling banyak ditonton di YouTube buat masa ini.

Apa yang lebih mencuri tumpuan adalah Sharika secara terang terangan menujukan lagu tersebut buat bekas suaminya, mantan pemain bola Barcelona, Gerard Pique.

Shakira, 45, seperti meluahkan perasaan dan tidak puasan hatinya dalam lirik lagu bernuansa pop yang dihasilkan bersama penerbit asal Argentina, DJ Bizarrap.

Antaranya dia menyindir sikap Pique yang curang bersama perempuan muda berusia 23 tahun.

Antara bait lirik yang dinyanyikan adalah ‘worth two 22-year-olds’ selain membandingkan bagaimana Pique sanggup menggadaikan hubungan rumah tangga mereka selama ini.

‘A Ferrari for a [Renault] Twingo’ (Ferrari kepada Twingo’ dan ‘Rolex for a Casio’ (Rolex kepada Casio) dalam bahasa Sepanyol.

Selain itu penyanyi dari Colombia tersebut turut menyelitkan isu dirinya dikejar pihak berkuasa gara gara gagal membayar cukai dengan jumlah sekitar £12.8m (RM65 juta).

Setakat ini Pique tidak memberikan sebarang respons terhadap lagu yang jela ditujukan kepadanya.

Pasangan yang memiliki dua anak itu rasmi berpisah pada Jun tahun lalu selepas Pique didapati curang dengan wanita lain.