Pelakon Indonesia, Shandy Aulia sempat sakit hati dan marah dengan komen yang dilontarkan seorang netizen terhadap anak perempuannya baru baru.

Netizen yang merupakan seorang jururawat itu telah mengatakan anaknya yang belum masuk usia dua tahun sebagai kekurangan gizi dan hal itu boleh dilihat daripada pertumbuhan rambutnya yang terbantut seperti jagung. Shandy juga didakwa tidak pandai menjaga anak.

Tak puas hati dengan komen yang disifatkan sebagai keterlaluan, Shandy memasang lebih 30 orang peguam yang diketuai oleh peguam selebriti terkenal, Hotman Paris untuk mengambil tindakan saman terhadap wanita itu.

Namun khabar terbaru mengatakan Shandy menarik balik saman terhadap wanita tersebut setelah mereka bertemu.

Perkara itu disahkan oleh Hotman Paris, seperti dilaporkan oleh Detik.com.

Menurut peguam yang juga hos sensasi itu, wanita tersebut telah datang bertemu Shandy dan meminta maaf di atas perbuatan yang dilakukan.

"Wanita itu sudah datang minta maaf dan Shandy tidak akan membawa dia ke muka pengadilan, kecuali dia kembali mengulangi perbuatannya," kata Hotman Paris.

Hotman Paris juga, dia menasihatkan Shandy agar lebih santai menerima komen nakal atau negatif daripada netizen. Hal itu kerana sebagai seorang public figure, hal hal atau penghinaan dianggap sudah bukan tabu lagi.

Kalimat-kalimat tak menyenangkan dari warganet diharapkan Hotman Paris tak lagi diambil hati oleh Shandy Aulia.

"Saya sudah bilang sama Shandy Aulia 'udah lah kalau kita orang terkenal, biasalah orang biasa, netizen, itu kalimat-kalimat yang menyakitkan hati, biarkan saja," jelas Hotman Paris.

Instagram: @shandyaulia