,
Hiburan

Shikin Maembong Ulas Kes Cerai Emma - “Ada Nasihat Jaga Hubungan Baik Dengan Bekas Suami..”

Umirah Halim
26/10/2024
00:07 MYT

Isteri kepada penyanyi, Cat Farish, Shikin Maembong mendedahkan adiknya, Emma Maembong ada meminta nasihat berhubung kes cerai bersama bekas suami baru-baru ini.

Nasihat Emma

Kongsi Shikin, dia ada menitipkan nasihat agar Emma terus mengekalkan hubungan baik bersama bekas suami demi anak-anak.

“Bila apa-apa berlaku di rumah tangga dia tidak membuka aib suami, salah faham atau masalah kita yang akan kawal perkara itu.

“Kalau luah dekat orang lain, mereka tiada di situasi itu, jadi ia akan merebakkan masalah tersebut.

“Sebagai kakak saya ada nasihat dan saya juga tetap mendokan yang terbaik.

“Yang mana buat dia gembira kami sokong sahaja.

“Yang penting hubungan dia dan bekas suami baik, kalau rasa tiada jodoh tidak mengapa tetapi hubungan harmoni itu masih dikekalkan kerana masih ada anak jadi untuk mengelakkan perkara lain,” katanya ketika ditemui Gempak baru-baru ini.

ARTIKEL BERKAITAN: Sah Cerai & Habis Iddah, Netizen Puji Emma Maembong - “Lagi Elok Macam Ni, Tak Perlu Buka Aib Pasangan”

ARTIKEL BERKAITAN: “Bercerai Tidak Semestinya Perlu Bermusuh”- Hubungan Emma Maembong & Bekas Suami Baik

ARTIKEL BERKAITAN: Emma Maembong Sahkan Sudah Bercerai - “Saya Sebolehnya Nak Tutup Kisah Peribadi…”

ARTIKEL BERKAITAN: Shikin Maembong Menangis, Terkilan Barang Niaga Dipulangkan Dalam Keadaan Teruk - “Niat Nak Bantu Orang Susah, Ini Balasannya…”

Sementara itu, Shikin turut sempat berkongsi bahawa dia dan suami, Cat Farish turut menpraktikkan perkara yang sama bersama bekas pasangan masing-masing.

“Kami memang mengekalkan tidak bermusuh dengan sesiapa sebab ada anak.

“Contohnya macam saya dan Cat masing-masing ada bekas suami dan isteri jadi semuanya masih kekalkan hubungan yang baik,” tambahnya lagi.

Terdahulu, Emma Maembong mendedahkan dia sudah bercerai dengan bekas suami, Muhammad Shazli Azhar secara baik dan sudah tamat menjalani tempoh idah.

Menurut Emma, dia memilih pendekatan tidak menghebohkan berita perceraiannya selama ini kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan.

Untuk rekod, Emma dan Shazli mendirikan rumah tangga pada 20 Februari 2020. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua cahaya mata lelaki.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Ari Lasso Cerai Lepas 25 Tahun Kahwin, Pernah Ditentang Keluarga Beza Agama

gempak
25/10/2024
12:45 MYT
Solois yang juga merupakan bekas vokalis Dewa 19, Ari Lasso mengumumkan telah bercerai dengan isterinya, Vita Dessy Catur selepas 25 tahun berkahwin.
Hiburan

Zaidi Omar Titip Nasihat Buat Generasi Pelakon Baharu - “Ilmu Itu Penting, Pergi Kelas Lakonan”

gempak
24/10/2024
06:55 MYT
Pelakon veteren, Zaidi Omar menitipkan nasihat buat penggiat seni baharu bahawa ilmu sangat penting bagi seseorang yang bergelar pelakon.
Hiburan

Naik Mahkamah Kes Cerai, Baim Wong - Paula Verhoeven Tak Bertegur

gempak
23/10/2024
21:55 MYT
Pasangan selebriti Baim Wong dan Paula Verhoeven pertama kali hadir ke mahkamah selepas hos tersebut memfailkan perceraian terhadap wanita itu baru-baru ini.
Hiburan

Dedah Bekas Suami Yang Minta Cerai, Yulhee Risau Efek Emosi Anak – “Perceraian Adalah Pilihan Paling Akhir Apabila Sudah Tiada Jalan Lain”

gempak
23/10/2024
16:00 MYT
Bekas anggota Kumpulan K-Pop LABOUM iaitu Yulhee mendedahkan bekas suaminya, Minhwan merupakan orang yang pertama meminta cerai.
Hiburan

“Ambil Je La Duda Aku, Aku Sedekah Dekat Sesiapa Yang Memerlukan” - Cik Epal

gempak
22/10/2024
07:36 MYT
Tidak berdiam diri, pempengaruh Cik Epal tampil memberi respons terhadap kenyataan wanita yang didakwa menjalinkan hubungan dengan bekas suaminya, Jofliam iaitu Dewi.
Dun Dukun