,
Hiburan

Siti Nurhaliza Bakal Warnai Hausboom Music Festival 2024

Umirah Halim
14/08/2024
16:01 MYT

Penyanyi tersohor tanah air, Datuk Seri Siti Nurhaliza menjadi antara 32 artis popular yang akan menghangatkan Hausboom Music Festival 2024 yang bakal berlangsung di KL Base pada tanggal 5 dan 6 Oktober depan.

Siti mengakui berasa teruja untuk memeriahkan festival muzik ini dengan permintaan dari penganjur yang mahukan dirinya mempersembahkan lagu tradisional.

“Dengan mereka sebenarnya saya sudah bekerjasama sebanyak dua kali, sebab anak-anak muda ini saya kenal sebelum ini dan saya pernah menjayakan acara Bulan Bintang. Jadi ini kali kedua dengan mereka tapi kali ini berbeza sebab ini festival muzik.

“Menjadi artis jemputan di acara sebegini tak perlukan komitmen terlalu banyak, ia bukan macam konsert solo dan dalam masa sama jadual saya ketika itu juga mengizikankan saya bersama Hausboom.

“Itu sebab saya terima memandangkan permintaan mereka mahukan saya tampil dengan persembahan lagu tradisional,” katanya ketika ditemui di sidang media Hausboom Music Festival 2024 di Khan’s Indian Cuisine.

Satu-satunya artis wanita solo

Menjadi satu-satunya artis wanita solo yang membuat persembahan di festival yang menggabungkan acara muzik, makanan dan fesyen itu, Siti memaklumkan dia mewakili penyanyi wanita yang lain.

“Alhamdulillah sebenarnya bagi saya ini bukan bermakna saya seorang saja di sini tapi saya mewakili semua.

“Sebenarnya ramai artis lain yang dapat pemintaan tinggi dari peminat Hausboom tapi mungkin saya ada kelebihan dari segi muzik tradisional, itu yang mereka pilih saya bagi menambah kepelbagaian untuk festival muzik kali ini.

“Di festival ini nanti pun semuanya kawan-kawan saya dan kebanyakannya saya kenal seperti pelawak Senario, Datuk Zainal Abidin, Abang Ajai, Datuk Awie dan sebagainya.

“Ramai juga kawan yang sudah lama tak jumpa dan bila dapat tawaran macam ini saya gembira. Ini satu festival muzik yang sudah lama tak kumpul artis seramau ini. Satu yang patut saya puji adalah usaha anak muda ini dengan menggabungkan semua di satu pentas yang sama,” katanya.

BERITA TRENDING: Konsert Cinta Di Awan Bawa Penonton Larut Dalam Alunan Indah Siti Nurhaliza, Penutup Konsert Solo 2024
BERITA TRENDING: Aafiyah Muncul Bermain Keyboard Iringi Persembahan Di Konsert, Siti Nurhaliza: “Saya Teringin Dia Back Up Saya
BERITA TRENDING: Siti Nurhaliza Imbau Kenangan Bekerja Bersama Jay Jay – “Arwah Terkenal Dengan Sikap Ramah Dan Suka Bercerita Pengalaman”
BERITA TRENDING: Memang Legend, Konsert HAUSBOOM Music 2023 Kumpul 35 Penghibur; Dari Ella, Joe Flizzow, SOG, Spider, Dolla Sampai Baby Shima

Apabila disoal mengenai persiapan bagi festival ini, Siti berkata dia akan menjayakan persembahan pada 5 Oktober dalam tempoh masa 45 minit.

Bagaimanapun, Siti memaklumkan dia belum memulakan persediaan terperinci buat masa ini.

“Saya tak boleh nak cerita sekarang mengenai lagu sebab baru habis konsert di Genting Highlands dan kalau ikut macam apa yang Hausboom mahukan, mereka nak saya nyanyikan lagu tradisional, jadi mungkin kita akan pelbagaikan genre menerusi persembahan saya nanti,” katanya.

Sekadar info, Hausboom yang mula ditubuhkan sejak 2016 dengan penganjuran gig secara kecil-kecilan pada 2017 ini bakal menggegarkan dunia muzik tempatan dengan penganjuran acara yang lebih gah dan besar iaitu Hausboom Music Festival 2024.

Bakal berlangsung di KL Base pada 5 dan 6 Oktober ini, Azri Zahier Azmi atau dikenali sebagai John Lemon, selaku Ketua Pegawai Eksekutif Hausboom menyifatkan sudah tiba masanya dia melihat jenama Hausboom Music bukan hanya sekadar sebuah konsert tetapi festival yang perlu diraikan dalam piawaian yang sewajarnya.

Hausboom Music Festival 2024 bakal menghimpunkan 32 artis dari Malaysia dan Indonesia yang kebanyakannya dipilih melalui undian di platform media sosial Hausboom sendiri dan sememagnya mempunyai pengaruh yang besar terhadap peminat mereka.

Nama-nama yang bakal mewarnai pentas Hausboom Music Festival 2024 adalah seperti kumpulan Wings, Ruffedge, Datuk Zainal Abidin, Masdo, Iqbal M, Joe Flizzow, Luqman Podolski, No Good, Orkes A Hizadin, Akim & The Majistret, Amir Masdi, Exist, АСАВ, Ruffedge, Skudap Skudip, Armpunk Syndicate, Jemson, Airliftz, Yaph, Bunkface dan Senario.

Dikuti oleh kumpulan popular dari Indonesia iaitu Payung Teduh dan The Changcuters.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

30 Tahun Dalam Industri Muzik, Nora Ariffin Syukur Impian Adakan Konsert Solo Tercapai - “Hampir Mengalah…”

gempak
14/09/2024
15:55 MYT
Penyanyi, Datuk Nora Ariffin menzahirkan rasa syukur apabila impiannya untuk menjalankan konsert tercapai setelah 30 tahun berada dalam industri muzik tanah air.
Hiburan

“Tak Mahu Lakukan, Malas Nak Rasa Kecewa Lagi Tapi…” – Aina Abdul Akui Hampir Mengalah! Demi Peminat, Tetap Bangkit Anjurkan Konsert Imaji Tour

gempak
14/09/2024
13:55 MYT
Bagaimanapun kata Aina, semangat yang diberikan oleh orang sekeliling membuatkan dirinya bangkit untuk memastikan impiannya menganjurkan konsert berkenaan terlaksana.
Hiburan

Alan Walker Tunaikan Janji, Gegarkan KL Base 8 Nov Ini

gempak
14/09/2024
04:55 MYT
Menurut Alan, keputusan untuk membatalkan konsertnya sebelum ini adalah disebabkan faktor keselamatan dan juga isu penyalahurusan.
Peraduan

GMW Giveaway: Konsert Kilauan Emas 2024 Minggu 2

gempak
13/09/2024
09:12 MYT
Siapa nak pergi ke GMW Giveaway: Konsert Kilauan Emas 2024 Minggu 2 Secara Percuma? Memang best!
Peraduan

GMW Giveaway: Konsert Kilauan Emas 2024 Minggu 1

gempak
13/09/2024
09:08 MYT
Siapa nak pergi ke GMW Giveaway: Konsert Kilauan Emas 2024 Minggu 1 Secara Percuma? Memang best!