Penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza meramalkan beberapa nama yang bakal mengungguli Anugerah Juara Lagu Ke-38 yang bakal diadakan di Axiata Arena, Bukit Jalil malam esok.

Sungguhpun begitu, Siti yang cukup sinonim dengan anugerah berkenaan berkata, dia perlu menonton persembahan peserta terlebih dahulu memandangkan setiap lagu selalunya telah dipilih terlebih dahulu oleh juri-juri terlibat.

“Saya pernah jadi juri dulu, biasanya lagu telah dipilih awal. Cuma ketika live, juri akan beri markah mengikut persembahan. Tapi wallahualam, kadang-kadang penjurian ni berbeza. Kalau juri berbeza, mungkin cara penjuriannya juga berbeza.

“Dari segi yang ada potensi, pilihan saya Aisyah Retno, Aina Abdul dan Ernie Zakri. Tapi Kugiran Masdo akan buat kejutan. Sebab Kugiran Masdo tu.. dia macam sesuatu juga,” ujar Siti ringkas.

Siti berkata demikian ketika ditemui pada majlis pelancaran Kempen Infaq Ramadan Yayasan Nurjiwa pada Sabtu.

Untuk rekod, Siti menjuarai AJL buat pertama kali pada 1996 menerusi lagu Jerat Percintaan, seterusnya mengulang kejayaan sama menerusi lagu Cindai dan Balqis masing-masing pada penganjuran AJL tahun 1998 dan 2000.

BERITA TRENDING: Musnah Harapan Peminat Nak Tengok Jamal Abdillah Beraksi di AJL38 - “Betul, Saya Tarik Diri Sebab…”