Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (MCMC) akan memanggil individu terlibat dalam klip video muzik sempena Aidilfitri dikaitkan dengan usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman yang menimbulkan kontroversi baru-baru ini.

BACA: Menteri Hal Ehwal Agama Berhasrat Bertemu Aliff Syukri

BACA: Teaser Lagu Kelepak Kelepuk Raya Aliff Syukri Dihentam Netizen, Penari 'Ngelejat' Tak Senonoh - "Bersongkok Tapi Pakai Singlet"

BACA: "Art T*ik Anjing Kau Lah" - Ibu Aliff Syukri Jijik Tengok Penari Dalam Sedutan MV Kelepak Kelepuk Raya

BACA: "Kelepok Tu Maksudnya..." - Aliff Syukri Mengaku Promosi Golongan LGBT?

Menteri Komunikasi dan Multimedia Tan Sri Annuar Musa berkata individu yang dikenal pasti telah diberi notis dan diminta untuk hadir di ibu pejabat MCMC di Cyberjaya pagi ini.

"SKMM telah teliti di peringkat awalan, dan ada sebab untuk siasatan dilaksanakan, dan dengan itu satu kertas siasatan dibuka untuk siasat perkara ini di bawah seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998," katanya.

Klip video raya berkenaan yang memaparkan sekumpulan penari lelaki bersolek dan berperwatakan lembut mencetuskan pelbagai reaksi kerana dikatakan kurang sesuai untuk tontontan masyarakat lebih-lebih ketika di bulan Ramadan.

Annuar turut mengesahkan Kementerian Komunikasi dan Multimedia (K-KOMM) menerima terlalu banyak aduan termasuk daripada Jabatan Perdana Menteri khususnya Hal Ehwal Agama dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) berhubung klip video itu.

Beliau berkata keresahan itu timbul kerana klip video berkenaan mempunyai unsur tertentu yang bercanggah dengan amalan dan norma masyarakat negara ini.

Sumber: BERNAMA