Penyanyi rap dan komposer berbakat, SonaOne menjalinkan kerjasama dengan bintang baru dari Jakarta Selatan, Ariel Nayaka.

Single baru Ariel Nayaka atau A.Nayaka berjudul Waktu Tiba diterbitkan oleh SonaOne yang merupakan rakan lamanya.

Waktu Tiba menceritakan tentang mengembalikan cinta kepada diri sendiri yang pernah hilang, merupakan karya pertama diwibahasa yang dirakam untuk untuk A.Nayaka.

"Saya selalu membayangkan lagu seperti ini untuk A.Nayaka tetapi tidak pernah berpeluang untuk berkongsi idea itu.

Selepas mengharungi satu malam yang panjang di studio dengan tidur yang tidak cukup, keesokan harinya ketika kami kembali bekerja, kami tahu apa yang harus dilakukan.

“Cerita selebihnya adalah sejarah,” kongsi SonaOne mengenai pengalamannya semasa menghasilkan Waktu Tiba.

Sementara itu A.Nayaka penyanyi rap berusia 26 tahun yang membesar di Texas, Amerika Syarikat ini berkata, dia mahu memecahkan halangan di Indonesia dalam menghasilkan lagu-lagu berbahasa Indonesia-Inggeris yang berkualiti tinggi.

"Saya percaya itu adalah langkah seterusnya dalam evolusi saya sebagai pemuzik. Menulis lagu dwibahasa bukanlah sesuatu yang mudah, tetapi melakukannya sambil menjadikan lagu itu menarik lebih mencabar.

“Lagu ini juga merupakan kisah silam saya yang diterjemahkan ke dalam lirik sekaligus melenyapkan perasaan ketidakselesaan terhadap diri sendiri yang dialami ketika bercinta dahulu.

“Dah tiba masa dia pergi dan kami memutuskan hubungan dengan cara yang baik,” katanya.

Video muzik Waktu Tiba juga telah merakam video muzik dengan pimpinan Eddie Edzuan dan Cwnddien dari 33.3 Studios, ketika krisis wabak Covid-19.

Karier A. Nayaka bermula dalam industri musik rap dan hip-hop bermula dengan album “Curriculum Vitae” yang dilancarkan pada tahun 2016.

Kemudian pada tahun 2017, dia melancarkan mini album “Colorblindflo” yang mengandungi 6 buah lagu berjudul "Escape", "Powder Pablo", “For Real Williams”, “Midas Touch”, “Hunnid MF” dan "Hunnid On Dash ”.

Manakala albumnya berjudul “Cadence Blue” (2018) menerima pencalonan bagi "Album of the Year" dalam Indonesia Music Awards 2018.

Pada tahun 2019, A. Nayaka secara rasmi bergabung dengan Def Jam South East Asia, salah satu label rakaman di bawah Universal Music Group khusus untuk wilayah Asia Tenggara.

Def Jam merupakan label muzik hip-hop yang sangat terkenal di Amerika Syarikat dan sering menerima dan merekrut pemuzik hip-hop dan rapper terkenal seperti NAS, A Tribe Called Quest, Big Sean dan Kanye West.