,
Sukan

Sujud Syukur, Pakai Topeng Khas… Faisal Halim Kembali Ke Padang Selepas 3 Bulan Berehat

Gempak
03/08/2024
23:55 MYT
Penyerang Selangor, Faisal Halim akhirnya kembali ke padang apabila tersenarai dalam perlawanan separuh akhir Piala FA menentang Terengganu FC (TFC) pada Sabtu malam.

Aura Mickey Luar Biasa

Setelah hampir tiga bulan berehat, aura yang dibawa Faisal atau mesra disapa Mickey itu ternyata mengubah aura apabila berjalan memasuki padang sekaligus menggegarkan stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

Meskipun tidak berada dalam kesebelasan utama skuad Merah Kuning, Faisal seolah sebak apabila dia melakukan sujud kesyukuran sebelum memasuki padang untuk sesi pemanas padan.

Malah, Faisal turut mengenakan topeng khas berikutan kesan daripada simbahan asid yang meninggalkan kesan pada fizikal pemain berusia 26 tahun itu.

Topeng Khas Curi Tumpuan

Dalam satu muat naik yang dikeluarkan oleh Selangor FC, menyaksikan pemain itu yang pada kebiasaannya memakai jersi nombor tujuh memegang topeng khas itu.

Selangor Ke Final

Dalam perlawanan tersebut, Selangor FC berjaya bangkit untuk menang 4-1 dan 6-4 secara agregat sekali gus membolehkan Red Giants ke pentas akhir yang dijadualkan berlangsung 24 Ogos ini.
Kali terakhir Selangor mara ke final Piala FA pada tahun 2018 yang mana mereka tewas 0-2 kepada Pahang.
Selangor FC akan menanti pemenang antara Johor Darul Ta'zim atau Kedah Darul Aman yang akan turun dalam separuh akhir kedua esok malam.

ARTIKEL BERKAITAN: Faisal Halim Sedih & Terkesan Dengan Keputusan Kim Pan-gon Letak Jawatan - “Saya Masih Ingat Dua Bulan Lepas Jurulatih Datang Ke Hospital & Berikan…”

ARTIKEL BERKAITAN: Faisal Halim Terkesima Tun Mahathir Terpacul Di Depan Rumah

ARTIKEL BERKAITAN: Faisal Halim Tidak Mahu Terus Menyorok, Mohon Doa Cepat Sembuh - “Saya Nak Jalani Kehidupan Seperti Manusia Lain”

ARTIKEL BERKAITAN: Faisal Halim Perlu Diberi Bantuan Psikososial – “Beliau Perlu Terima Rawatan Menghadapi Trauma & Kena Ada Kumpulan Sokongan Yang Baik”

Sumber: Stadium Astro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 12 Peserta Melangkah Ke Separuh Akhir, Dua Tugasan Menanti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Keenam Semua Peserta

gempak
01/09/2024
20:55 MYT
Peserta Shazreen Shaharum unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keenam Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
Terkini

Faisal Halim Sebak Tak Dapat Bersama Harimau Malaya

gempak
30/08/2024
13:25 MYT
Pemain sayap Harimau Malaya, Faisal Halim tidak dapat menahan sebak ketika menjejakan kaki ke Wisma Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Kelana Jaya pada Khamis.
Viral

Arif Aiman Ziarah Faisal Halim, Peminat Respek  - “Diluar Padang Mestilah Bersahabat”

gempak
28/08/2024
00:28 MYT
Pemain Johor Darul Ta'zim (JDT), Arif Aiman Hanapi meluangkan masa menziarahi tonggak utama Selangor FC, Faisal Halim, baru-baru ini.
Sukan

Final Piala FA: Juara Milik JDT! Pertahan Kejuaraan Selepas Belasah Selangor 6-1

gempak
24/08/2024
15:50 MYT
Johor Darul Ta’zim muncul juara Piala FA selepas menundukkan Selangor FC 6-1 dalam perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, pada Sabtu malam.
Sukan

Final Piala FA: Kesebelasan Utama, Selangor Taruh Barisan Terkuat! Faisal Halim Di Bangku Simpanan

gempak
24/08/2024
12:35 MYT
Ketua jurulatih Selangor,Nidzam Jamil, mempertaruhkan barisan pemain terkuat dalam perlawanan akhir Piala FA di Stadium Nasional Bukit Jalil, hari ini.