,
Hiburan

“Sukar Nak Cari Mask” – Risau Keadaan Ibu Dan Bapa, Joo Ji Hoon Doa COVID-19 Dapat Dihapuskan

Mya Amri
25/03/2020
16:20 MYT
Pelakon Korea yang popular menerusi drama Kingdom, Joo Ji Hoon berharap wabak COVID-19 dapat dihapuskan.
Menurut Ji Hoon, sebagai seorang anak dia berasa risau dengan keadaan ibu bapanya.
“Ibu bapa dan juga keluarga saya kini berdepan dengan masalah untuk mencari mask disebabkan wabak pandemik ini.
“Selain itu, wabak ini juga memberikan kepada masyarakat. Sebagai seorang pelakon, saya menaiki kereta sekiranya mempunyai urusan.
“Tetapi kebanyakan mereka yang tidak mempunyai pilihan terpaksa menaiki memilih pengangkutan awam walaupun pada ketika ini bukan waktu sesuai untuk berada di tempat yang ramai orang.
“Situasi ini sangat mengecewakan. Bagi orang dewasa memang boleh untuk mengawal tindakan atau kurangkan bersiar-siar tetapi bagaimana pula dengan kanak-kanak?
“Lebih-lebih lagi apabila melihat cuaca yang sangat baik. Apabila melihat mereka yang sudah berkeluarga membuatkan saya sangat-sangat berharap wabak ini dapat dihapuskan dengan lebih cepat.
“Disebabkan perkara itu juga, saya sentiasa berdoa kepada Tuhan agar situasi kembali pulih seperti sedia kala,” ujarnya dalam satu temu bual.
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai K-Drama dan dunia hiburan Korea, layari GEMPAK CHINGU Buat pembaca Gempak, apa-apa pun pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan 'sanitizer', kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!
Sumber: Soompi
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Mpox: “Masyarakat Juga Harus Bertindak, Tak Boleh Harapkan Kerajaan Sahaja,” - Pakar Epidemiologi

gempak
28/08/2024
11:55 MYT
Meskipun penularan Kes Mpox di Malaysia belum mencapai tahap serius, namun masyarakat Malaysia harus mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan bersama.
Hiburan

Gara-Gara Naik Skuter Elektrik Ketika Mabuk, BTS Suga Dapat ‘Masalah’

gempak
25/08/2024
17:00 MYT
Bukan memandu kenderaan sebaliknya hanya menaiki skuter elektrik dan terjatuh kerana mabuk, BTS Suga kini berdepan tindakan tidak bertanggungjawab itu.
Hiburan

Kim Sung Kyu Tak Lupa Malaysia! Siap Adakan Konsert Dua Malam, Ini Harga Tiket & Tawaran Eksklusif Yang Diberikan

gempak
27/07/2024
03:58 MYT
Sejak berita mengenai ketua kumpulan K-pop Infinite, Kim Sung Kyu akan berkunjung ke Malaysia pada Ogos depan, ternyata peminat sudah mula meluahkan rasa gembira.
Hiburan

Oppa Handsome Lee Joon Gi Nak Datang Malaysia 22 September Depan! Ini Harga Tiket Serta Tawaran Eksklusif Yang Diberikan

gempak
21/07/2024
05:50 MYT
Pelakon popular Korea Lee Joon Gi bakal mengadakan pertemuan pertamanya bersama peminat di Malaysia pada September depan.
Berita

COVID-19: Tiada Lagi Kuarantin Di Rumah Mulai 15 Julai

gempak
05/07/2024
18:40 MYT
Individu positif Covid-19 tidak lagi dikenakan Perintah Pengawasan dan Pemerhatian (HSO) atau kuarantin di rumah dan tidak perlu melaporkan status positif ujian kendiri dalam aplikasi MySejahtera berkuat kuasa 15 Julai ini.