Pelakon Puteri Sarah Liana meluahkan perasaan di Instagram berhubung dengan tugasnya sebagai seorang ibu dalam membesarkan anak-anak.

Menerusi hantarannya di Instagram, Puteri Sarah mendedahkan mendisiplinkan dua buah hatinya, Syaikhul dan Sumayyah adalah perlu supaya mereka membesar menjadi anak yang baik.

“Letih… Siapa kata tak letih. Sometimes kita rasa boleh tapi sometimes penat juga nak jaga dua kids yang hyper active.

“Kadang-kadang kena tegur dan marah anak untuk disiplinkan mereka sebab Sarah tak nak nanti bila besar anak-anak jadi tak elok.

“Sumayyah baru lepas cry after kena tegur dengan mama. Abanglah pengubat hati adik, abanglah yang pujuk adik. Bila mama marah bukan mama tak sayang tapi mama nak bentuk peribadi dan akhlak anak-anak dari kecil. I love you both more than I love myself,” katanya.

A post shared by Puteri Sarah Liyana Megat (@puterisarahliyana)


Meninjau di ruangan komen, pengacara dan penyampai radio, Sharifah Shahirah turut berkongsi pengalamannya menjaga anak.

“Begitulah jadi mak. Kekadang saya jerit orabg keliling pun mengata. Nak buat macam mana cakap perlahan tak dengar,” katanya.

Selain itu, pengsohor Intan Salleh turut meninggalkan pesan buat Sarah.

“Faham sangat Sarah. Pernah rasa… terus kuat untuk anak-anak ye. love you!” tulisnya.

Terdahulu, menerusi laporan Gempak, Sarah mengesahkan individu yang didakwa mengganggu rumah tangga dia bersama suaminya, pengarah Syamsul Yusof iaitu Ira Kazar telah dipanggil Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), baru-baru ini.

Puteri Sarah berkata, Ira dipanggil pihak JAWI bagi membantu siasatan susulan tindakan saman yang difailkannya di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur dan dua aduan di JAWI serta Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) penghujung Jun lalu.