Laman Utama

“Susah Nak Puaskan Hati Orang… Tegur Dahulu Baru Tahu” – Sombong? Ryan Bakery Kata Jangan Buat Spekulasi Sendiri

Mya Amri
01/09/2022
15:15 MYT
Pempengaruh TikTok, Ryan Bakery menafikan dakwaan mengatakan dirinya sudah mula sombong selepas semakin dikenali ramai.
Bagaimanapun kata Ryan, pada mulanya dia berasa tersinggung kerana itu bukanlah sikapnya yang sebenar dan dia berharap orang ramai tidak membuat tuduhan melulu hanya berdasarkan gambaran luaran sahaja.
“Masa mula-mula dengar menyirap juga rasa. Orang kata kita sombong tapi sebenarnya tidak. Kadang-kadang orang yang menilai ini dia hanya tengok dari jauh, mungkin cara saya jalan ke, muka saya ke.
“Cuba tegur, baru tahu saya ini sombong atau tidak. Saya okay sahaja tetapi itulah, kita tidak dapat nak puaskan hati semua orang,” kata Ryan ketika ditemui Gempak.
Tambah Ryan lagi, tiada sebab untuk bersikap sombong kerana pengikut media sosial banyak memberikan sokongan kepadanya.
“Kalau orang tegur, kita okay sahaja. Kalau orang rakam dari jauh memanglah nampak saya sombong. Cuba tegur, saya ini sebenarnya ‘gila-gila’ orangnya.
“Bagi saya tak ada sebab untuk bersikap sombong, mereka yang banyak memberikan sokongan pada saya, pada content saya dan sebagainya. Tanpa mereka siapalah saya,” ujarnya.
Terdahulu, Ryan merupakan antara personaliti media sosial disukai ramai kerana kandungan konten yang dilakukannya tidak merapu dan banyak mengingatkan kenangan kehidupan di zaman kanak-kanak.
Ryan juga popular dengan imej kanak-kanak berwajah comot dan berbedak di bahagian wajahnya sebagai salah satu karakter dalam kontennya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Semua Peserta All Out! Yuna Akui Tertekan, Bunga Citra Lestari Stres… Ini Komen-Komen Juri Pada Minggu Pertama

gempak
22/07/2024
02:55 MYT
Juri-juri Gimme The Mic Malaysia menyifatkan konsert minggu pertama agak mencabar dalam memilih peserta yang terbaik.
Viral

Duduk Dalam Keadaan Pelik, Aksi Lucu Kucing Ini Buat Netizen Tak Kering Gusi - “Dia Tengah Buat Pilates Tu”

gempak
21/07/2024
06:55 MYT
Gelagat dan telatah kucing yang comel dan lucu seringkali mencuri tumpuan ramai pihak.
Hiburan

Isteri Sakit Kaki, Halim Radzi Sanggup Tukar Kasut Pakai Heels Dalam Mall! Netizen Puji - “Untungnya Dapat Suami Sporting”

gempak
20/07/2024
21:50 MYT
Pelakon, Halim Radzi mendapat perhatian netizen selepas isterinya aktres, Sharifah Husna berkongsi satu video lucu merakamkan suaminya memakai kasut tumit tinggi.
Hiburan

Ryan Bakery Menangis Risaukan Anak Kena Jangkitan Kuman Dalam Darah - "Ini Ujian Untuk Kami Sekeluarga"

gempak
20/07/2024
00:58 MYT
Anak lelaki kepada personaliti media sosial, pelakon dan penyanyi, Ryan Bakery iaitu Ryan Ezra menerima rawatan di sebuah pusat perubatan swasta di Kuala Lumpur akibat jangkitan kuman dalam darah.
gimme-the-mic

#TikTokGimmeTheMic: Yuna Teruja Jadi Juri, Suka Konsep Cari Bakat Baharu - “Kami Mahu Tengok Adakah Peserta Itu…”

gempak
18/07/2024
11:55 MYT
Menurut Yuna atau Yunalis Mat Zara’ai, 38, dia menyifatkan pembabitannya sebagai salah seorang juri adalah tertarik dengan konsep program yang mengetengahkan bakat baharu.