Personaliti kulinari popular, Chef Wan berkongsi gambar terkini yang menampilkan dirinya tidak lagi mempunyai rambut.

Chef Wan menerusi kemas kini Instagram berkata, sungguhpun sudah tidak memiliki rambut akibat dicukur, namun, keyakinan yang ada dalam dirinya masih utuh, dan tidak pernah luntur sungguhpun sudah berlainan imej.

“Qamal mencadangkan mungkin saya mahu pakai topi jika saya nak keluar rumah. Katanya hanya cadangan.

“Saya cakap dengan dia, saya rasa lebih yakin dengan diri saya berbanding rasa risau terhadap apa yang orang fikir tentang diri saya, atau bagaimana saya perlu tunjuk diri kepada masyarakat.

“Menjadi botak sekarang atau selama-lamanya pada usia saya tidaklah membimbangkan, sebab kecantikan terletak dalam diri, dalam jiwa kita,” tulisnya.

Menurut Chef Wan, jika kita mempunyai keyakinan seperti itu, kita pasti akan bersinar.

“Tak ramai orang boleh bawa keyakinan seperti ini. Selalunya, kita terlalu obses dengan penampilan kita termasuk apa yang orang ramai jangkakan. Hal ini akan menyebabkan mereka tertekan tanpa sebab.

“Usia dan penampilan kita tidak akan mengubah kelakuan kita, persepsi tentang hidup dan bagaimana kita menjalani kehidupan,” tulisnya lagi.

Chef Wan menambah, sudah tentu orang akan memandang. Namun, jika kita tidak menghiraukan pandangan orang, kita akan boleh kekal gembira, positif dan ada keyakinan diri.

“Sekarang saya rasa kepala saya ringan dan berangin,” katanya yang sengaja tidak mahu mencukur licin kepalanya kerana bimbang luka akibat pisau cukur boleh mengakibatkan infeksi, terutama selepas dia menjalani rawatan kemoterapi.

Terdahulu, Chef Wan memaklumkan yang dia menghidap kanser limfoma selepas dua kali melakukan ujian electrocardiogram (ECG).

Namun, doktor turut memaklumkan padanya bahawa dia mempunyai peluang untuk sembuh antara 70 hingga 80 peratus.

Kredit foto: Tatler Malaysia, Instagram Chef Wan

BACA: Chef Wan Hidap Kanser Limfoma… “Allah Akan Jaga Saya”​

BACA: Serina Menangis Dapat Tahu Chef Wan Kena Kanser - "Tak Dapat Menahan Air Mata"