,
Laman Utama

Susulan Rawatan Kemoterapi, Chef Wan Botakkan Kepala - “Rasa Lebih…”

Izwan Isa
04/09/2023
05:50 MYT
Personaliti kulinari popular, Chef Wan berkongsi gambar terkini yang menampilkan dirinya tidak lagi mempunyai rambut.
Chef Wan menerusi kemas kini Instagram berkata, sungguhpun sudah tidak memiliki rambut akibat dicukur, namun, keyakinan yang ada dalam dirinya masih utuh, dan tidak pernah luntur sungguhpun sudah berlainan imej.
“Qamal mencadangkan mungkin saya mahu pakai topi jika saya nak keluar rumah. Katanya hanya cadangan.
“Saya cakap dengan dia, saya rasa lebih yakin dengan diri saya berbanding rasa risau terhadap apa yang orang fikir tentang diri saya, atau bagaimana saya perlu tunjuk diri kepada masyarakat.
“Menjadi botak sekarang atau selama-lamanya pada usia saya tidaklah membimbangkan, sebab kecantikan terletak dalam diri, dalam jiwa kita,” tulisnya.
Menurut Chef Wan, jika kita mempunyai keyakinan seperti itu, kita pasti akan bersinar.
“Tak ramai orang boleh bawa keyakinan seperti ini. Selalunya, kita terlalu obses dengan penampilan kita termasuk apa yang orang ramai jangkakan. Hal ini akan menyebabkan mereka tertekan tanpa sebab.
“Usia dan penampilan kita tidak akan mengubah kelakuan kita, persepsi tentang hidup dan bagaimana kita menjalani kehidupan,” tulisnya lagi.
Chef Wan menambah, sudah tentu orang akan memandang. Namun, jika kita tidak menghiraukan pandangan orang, kita akan boleh kekal gembira, positif dan ada keyakinan diri.
“Sekarang saya rasa kepala saya ringan dan berangin,” katanya yang sengaja tidak mahu mencukur licin kepalanya kerana bimbang luka akibat pisau cukur boleh mengakibatkan infeksi, terutama selepas dia menjalani rawatan kemoterapi.
Terdahulu, Chef Wan memaklumkan yang dia menghidap kanser limfoma selepas dua kali melakukan ujian electrocardiogram (ECG).
Namun, doktor turut memaklumkan padanya bahawa dia mempunyai peluang untuk sembuh antara 70 hingga 80 peratus.
Kredit foto: Tatler Malaysia, Instagram Chef Wan
BACA: Chef Wan Hidap Kanser Limfoma… “Allah Akan Jaga Saya”​
BACA: Serina Menangis Dapat Tahu Chef Wan Kena Kanser - "Tak Dapat Menahan Air Mata"
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Saya Merancang Nak Buka Restoran Dekat New York” - Akui Semakin Pulih, Chef Wan Sekarang Sibuk Berjalan

gempak
03/10/2024
21:55 MYT
Redzuawan atau lebih mesra disapa sebagai Chef Wan berkata dia kini sedang sibuk menguruskan perniagaannya serta merancang untuk membuka cawangan restorannya di New York.
Hiburan

Dibandingkan Dengan Khairul Aming, Chef Wan Tidak Terkesan - “Semua Orang Tahu Penglibatan Saya”

gempak
30/09/2024
02:55 MYT
Bagi Redzuawan atau lebih mesra disapa sebagai Chef Wan, orang ramai terbuka untuk memberikan pandangan namun apa yang tidak boleh dinafikan oleh netizen adalah pengalamannya sebagai tukang masak selama 34 tahun.
Berita

KULinary Award Iktiraf Operator F&B Di Lapangan Terbang, Petit Cafe Chef Wan Dinobat Outlet Terbaik

gempak
27/09/2024
15:55 MYT
Pengurus Besar Perkhidmatan Komersial untuk Lapangan Terbang Malaysia, Hani Ezra Hussin berkata anugerah ini merupakan salah satu pengiktirafan kepada operator F&B yang telah memberikan pengalaman terbaik buat pelanggan mereka.
Hiburan

Skill Dibandingkan, Chef Wan Tak Dengki Dengan Pencapaian Khairul Aming - “Dia Juga Sumber Inspirasi Saya”

gempak
24/09/2024
09:55 MYT
Chef selebriti Datuk Chef Wan menzahirkan rasa kurang senang apabila ada segelintir pihak yang membandingkan dirinya dengan pempengaruh terkenal Khairul Aming.
Hiburan

7 Tahun Bela Rambut, Mawi Reda Botakkan Kepala Live Demi Konsert Tsumawi! - "Masa Tengok Anak Sedih, Saya Pun ..."

gempak
17/09/2024
09:30 MYT
Penyanyi, Mawi sanggup membotakkan kepalanya secara langsung ketika majlis sidang media Konsert Tsumawi 20th Mawi World Live in KL di Hotel Tenera, Bangi pada Selasa.
BorakSeeni