Penyanyi terkenal Indonesia Syahrini mencuri tumpuan wargamaya apabila terbang pulang ke kampung halaman suaminya, Reino Barack di Tokyo, Jepun dengan menaiki pesawat peribadi.

Menerusi laman sosial Instagram, Syahrini atau nama sebenarnya Rini Fatimah Zaelani, 38, berkongsi foto berada di dalam pesawat mewah itu untuk tatapan umum.

“Selamat pagi, semalam pukul 7 pagi tepat sampai di Tokyo. Untuk yang pertama kali travelling ke luar negara setelah setahun diam di rumah dan hanya sekali saja travelling ke Bromo dan Borobudur,” jelas Syahrini di ruangan kapsyen.

Tambahnya lagi, dapat terbang mengembara di saat negara dilanda pandemik COVID-19 membuat perasaanya bercampur-aduk.

“Masya-Allah, tak bisa diungkap dengan kata-kata, dengan segala protokol kesihatan penerbangan yang begitu ketat, tapi semuanya disyukuri dengan ucapan alhamdulillah terima kasih Ya Allah Ya Rabb telah selamatkan kami semua selamat sihat sampai ke kampung halamanya pak Reino,” ujarnya lagi.

Menerusi perkongsian itu lagi, pasangan itu kelihatan selesa menaiki pesawat peribadi malah Syahrini kelihatan cukup santai di bawah selimut berjenama Dior.

Namun penyanyi yang popular dengan lagu Jangan Memilih Aku itu menutup ruangan komen di laman Instagramnya.

Sehingga kini, foto tersebut telah menerima hampir 130,000 tanda suka daripada pengikutnya.

Sekadar info, Syahrini dan Reino berkahwin di Masjid Camii, Jepun pada 28 Februari 2019.