Laman Utama

“Tak Perlu Kut Nak Caci Maki Saya, Ramai Salah Faham…” - Jovian Perjelas Isu Mask SIRIM

Mya Amri
11/04/2022
01:53 MYT
Pereka fesyen terkenal, Datuk Jovian Mandagie tampil memberikan penjelasan berhubung kenyataannya berkenaan isu pelitup muka perlukan perakuan SIRIM.
Jovian menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagramnya menjelaskan netizen telah tersalah anggap tentang maksud sebenar yang ingin di sampaikannya kepada umum.
“Saya nak jelaskan sikit pasal pelitup muka “hauk” tempoh hari. Banyak yang salah faham, apa yg saya maksudkan tu ialah pelitup muka “Jovian Mask Tiruan” yang berleluasa di pasaran.
“Tak ada niat saya nak memperkecilkan mana-mana jenama pelitup muka lain di pasaran. Lebih dua tahun Jovian Mask tiruan berada di pasaran mengambil kesempatan guna design kami, monogram kami, gambar promosi kami, nama kami, dan logo kami untuk kepentingan masing-masing sehingga menipu pengguna.
“Saya rasa sesuai lah saya gunakan istilah hauk tu pada mereka ni. Ini semua kerja mafia! Tapi, kalau ada yang tersinggung dengan statement saya, tak ada niat nak guris hati anda,” jelasnya.
Berkenaan SIRIM pula, Jovian menegaskan tidak mempunyai sebarang kelebihan seperti yang didakwa netizen.
“Isu sirim, bukan permintaan saya mahupun keuntungan bagi saya. Untuk pengetahuan semua, once the law imposed it will incur most cost to us as sellers?
“Dari mana pula saya akan untung lebih? And I can guarantee you all that my brand is not the first to have SIRIM stamp.
“Banyak brand di luar yang dah ada SIRIM stamp. Kita ni baru je nak apply,” jelasnya.
Tambah Jovian lagi, jenamanya yang dibina selama 15 tahun ini berkembang disebabkan reputasi dan kualiti barang yang bagus.
“Ramadan bulan suci ni, bukan saja puasa perut. Patutnya pertuturan pun patut dijaga. Tak perlu kut nak caci maki saya dan fitnah yang bukan-bukan tentang perniagaan saya.
“Jenama Jovian dah berada di pasaran 15 tahun, makin berkembang atas reputasi dan kualiti barangan kami. Bukan sebab-sebab lain.
“Alhamdulillah, Jovian Mask berjaya berada dalam pasaran kerana sokongan semua Jovianista atas kualitinya yang memang bagus.
“Anti jerawat dan mudah bernafas tu tak boleh dinafikan. Jovian Mask kini dipasarkan oleh lebih 6000 pengedar,” tegasnya.
Dengan penjelasan tersebut, Jovian juga berharap tidak timbul lagi isu salah faham seperti yang berlaku sebelum ini.
“Saya harap isu ini habis di sini. Siapa yang dah menyumpah saya, lain kali selidik dan tanya dulu. Nevertheless saya doakan anda semua panjang umur dan bahagia dunia akhirat,” coretnya.
BACA: “Hauk Tak Hauk Ni Lah Yang Di Pakai Dah Dua Tahun!” - Isu Mask SIRIM, Jovian Mandagie Dikecam
Terdahulu, kenyataan Jovian menggunakan perkataan hauk dan dalam masa sama mempromosikan pelitup muka jenamanya yang bakal memperolehi cop SIRIM mengundang rasa kurang senang netizen.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Buka Gerai Makan Di Tengah Kubur, Netizen Seram: “Tengah Malam Mesti ‘Ramai’”

gempak
25/07/2024
09:55 MYT
Sepotong video memaparkan sebuah gerai ‘jajanan’ dibuka di tengah-tengah tanah perkuburan di Pati, wilayah Jawa Tengah, Indonesia berjaya mendapat perhatian ramai baru-baru ini.
Viral

Tak Sampai 15 Saat, Kos Hukuman Gantung Di Malaysia Mahal - “Macam Tak Berbaloi…”

gempak
24/07/2024
12:55 MYT
Seorang pengguna di aplikasi X berkongsi kos hukuman gantung pesalah di Malaysia yang didakwa mencecah RM1,975 seorang.
Hiburan

Didakwa Menggeletis Selepas Badan Kurus, Netizen Backup Abby Abadi - “Nama Pun Berlakon..”

gempak
24/07/2024
11:55 MYT
Selepas tampil dengan penampilan yang semakin langsing, setiap hantaran yang dimuatnaik pelakon Abby Abadi pasti meraih perhatian wargamaya.
Hiburan

Dafi Dedah Punca Tak Ada Dalam Gambar Keluarga, ‘Tutup Mulut’ Mengenai Dakwaan Kakak Bakal Nikah - “Nak Buat Macam Mana, Saya Ada…”

gempak
24/07/2024
01:55 MYT
Ketiadaan penyanyi dan pelakon Dafi dalam foto kakaknya yang juga personaliti Nina Ismail Sabri bersama keluarga mengundang pelbagai reaksi netizen yang ingin tahu keberadaannya.