Pendakwah selebriti Dai Syed mengamalkan sikap sentiasa berfikiran positif jika ada wargamaya yang memberikan komen negatif terhadapnya.

Menurut Syed atau nama sebenarnya Syed Syah Iqmal Syed Mohammad Shaiful, dia gementar untuk menantikan maklumbalas daripada semua peminat di atas pelancaran single terbarunya, Ya Habib esok.

“Saya amat mengharapkan sokongan semua peminat terhadap lagu baru saya yang akan dilancarkan esok sekali dengan video muzik.



“Saya tak anggap mereka yang membenci atau memboikot saya sebagai salah dan saya tidak pernah menyalahkan sesiapa, bahkan saya sentiasa memaafkan semua orang. Sebaik orang adalah yang meminta maaf dan sebaik-baik orang lagi adalah yang memaafkan orang lain.

“Saya takde rasa dendam, rasa sakit hati tu masih ada cuma tidaklah sampai tahap dendam, orang kutuk saya, saya kutuk balik ke takde. Tak perlu, saya hanya mendiamkan diri,” ujarnya sewaktu majlis pelancaran lagu Ya Habib serta pengumumannya sebagai duta wangian Dyxy secara maya sebentar tadi.

Lagu Ya Habib merupakan sebuah lagu bergenre pop elekronik dengan campuran muzik Arab dan Asia yang dicipta oleh Adam Armin, Yusuff Khan, Ryan Deedat dan Adly Kiddy serta lirik hasil nukilan Syed sendiri

Tambah Syed lagi, lagu Ya Habib ditulis sepenuhnya sewaktu 20 hari dia berada di dalam tahanan dan muzik videonya turut mempunyai beberapa kenangan sewaktu berada di tempat tersebut.

“Sepanjang dalam tahanan, saya sempat menulis lirik, mencipta melodi dan inilah momennya saya berharap semua peminat dapat memberikan sokongan.

“Untuk video muzik, memang ada beberapa babak yang menceritakan balik pengalaman saya sewaktu berada di dalam, saya muntah, anxiety dan sebagainya,” jelasnya lagi.

Single ketiga dari Syed ini boleh didengari di semua platfrom digital bermula esok.