Masalah kulit berminyak, pertumbuhan jerawat dan keadaan wajah dengan liang pori menonjol adalah antara isu-isu kulit yang kerap dialami oleh rakyat Malaysia. Lebih-lebih lagi dengan keadaan cuaca yang tidak menentu dan pemakaian pelitup muka secara harian menyebabkan masalah-masalah kulit ini lebih kerap berlaku dan mungkin menjejaskan kehidupan seharian.

Jangan bimbang, rangkaian Rangkaian Penjagaan Jerawat No.1 Jepun Untuk Kulit Berjerawat & Berminyak, Mentholatum Acnes baharu boleh membantu! Menerusi rangkaian penjagaan kulit ini, anda bukan sahaja dapat membasmi masalah kulit berminyak dan pertumbuhan jerawat, tetapi wajah anda juga bakal tampil licin berseri dan bebas noda serta cela!

Bagaimana caranya? Mulakan rutin penjagaan wajah anda dengan menggunakan Acnes Creamy Wash (RM19.90). Picitkan jumlah yang bersesuaian ke tapak tangan, buihkan dengan air dan urut perlahan-lahan pada wajah. Kemudian bilas sebersihnya dengan menggunakan air. Gunakan pada waktu siang dan malam.



Acnes Creamy Wash ini mengandungi lebih daripada 95% ekstrak Centella Asiatica yang berkesan untuk menenangkan kulit dan membantu memulihkan cela.

Diformulasi dengan BHA, iaitu asid salisilik yang membantu membersihkan liang pori dan melawan jerawat untuk permukaan kulit yang bersih dan bebas jerawat.

Selain itu, ekstrak avokado berkesan untuk mengawal minyak untuk jangka masa yang berpanjangan dan formula amino asid pula memberikan pembersihan yang lembut dan berkesan serta tidak meninggalkan rasa tegang pada kulit selepas pencucian.

Selepas mencuci muka, goncangkan botol Acnes Powdered Lotion (RM19.90) dengan baik dan tuangkan kandungan di atas kapas atau tapak tangan dan tepuk wajah anda perlahan-lahan. Ketika mengamalkan rutin ini, elakkan daripada terkena mata.

Ia mengandungi lebih daripada 95% ekstrak Centella Asiatica yang berkesan untuk menenangkan kulit dan membantu memulihkan cela.



Acnes Powdered Lotion juga mengandungi serbuk mineral penyerap minyak bagi menyerap minyak yang berlebihan, mengelakkan pori daripada tersumbat dan menghaluskan liang pori serta mengurangkan penampilan kulit berminyak.

Selain itu, ia juga membantu menanggalkan sel kulit mati dan menembusi ke dalam liang pori untuk melawan jerawat.

Jangan lupa sudahi rutin wajah anda dengan Acnes Oil-Control Moisturiser (RM29.90) dengan menyapu rata pada bahagian muka dan leher dan urut perlahan-lahan sehingga terserap sepenuhnya. Gunakan dua kali sehari selepas Acnes Powdered Lotion.



Acnes Oil-Control Moisturiser mengandungi lebih dari 95% ekstrak Centella Asiatica yang berkesan untuk menenangkan kulit dan membantu memulihkan cela.

Ia turut mengandungi antioksidan dalam bentuk ekstrak Bitter Cherry dan Epal bagi meningkatkan keanjalan kulit menjadikan kulit gebu dan awet muda.

Gabungan ekstrak epal, aloe vera, rumpai laut dan chamomile yang terkandung di dalam turut membantu mengekalkan keadaan kulit yang lembut dan lembap.

Dirumus khas untuk kulit orang Asia, Mentholatum Acnes adalah hasil daripada penyelidikan penjagaan kulit yang meluas selama bertahun-tahun lamanya yang mengandungi gabungan ekstrak tumbuhan dan bahan-bahan anti-jerawat yang berkesan.

Lembut pada kulit namun berkesan melawan jerawat serta membantu mengawal minyak, rangkaian produk terdiri daripada lebih 95% ekstrak tumbuhan Centella Asiatica, tumbuhan terkenal yang membantu memperbaiki kulit berjerawat, menenangkan dan menenangkan kulit serta membantu dalam pemulihan cela.

Dapatkan Mentholatum Acne secara eksklusif menerusi cawangan Watsons seluruh negara serta platform online seperti Shopee atau Lazada.