LARRIE Corporation Sdn Bhd telah bekerjasama dengan SMK Sungai Choh, Rawang dalam inisiatif pengindahan sekolah di bawah program Jom Kembali Ke Sekolah.

Mereka menaja projek pengindahan dua blok sekolah dan tiga mural, termasuk Laluan H.I.P (Highly Immersive Programme) yang dikelola oleh panitia Bahasa Inggeris sekolah.

Inisiatif ini merupakan bagian dari tanggungjawab sosial korporat LARRIE untuk mendukung Kementerian Pendidikan Malaysia dalam menarik minat pelajar ke sekolah.

LARRIE Corporation Sdn Bhd, telah menyumbang RM68,000 untuk menampung kos projek, yang bertujuan membawa keceriaan kepada pelajar melalui wajah baharu sekolah dan mural yang menyampaikan mesej gaya hidup sihat dan pentingnya ilmu.

Pengarah Pemasaran LARRIE, Lenson Chong, menyatakan ini adalah cara mereka menunjukkan penghargaan kepada komuniti setempat.

"Tajaan yang LARRIE berikan pada hari ini adalah sebahagian daripada teras kami sebagai jenama tempatan yang ingin menjadi prihatin terhadap keperluan komuniti khususnya di negeri syarikat kami beroperasi.

"Selain membolehkan kami bersama-sama meluangkan masa dengan masyarakat setempat, kami juga ingin mencipta lebih banyak saat-saat indah bersama orang ramai yang pelbagai termasuk pelajar-pelajar sekolah.


"Ini adalah masa untuk kami menampilkan penghargaan kepada mereka, seiring dengan sasaran kami untuk menghargai antara satu sama lain," katanya.




Pengetua SMK Sungai Choh, Mohd Suhaimi Bin Abdullah, dan Yang Dipertua PIBG, Azli Bin Abd Razak, mengucapkan terima kasih atas sumbangan ini, yang diharapkan dapat meningkatkan semangat pelajar untuk hadir ke sekolah dan menyokong konsep pendidikan Anak Yang Baik Lagi Cerdik (ABC) dari Kementerian Pendidikan Malaysia.

“Pihak sekolah sangat menghargai sumbangan yang dilaksanakan oleh LARRIE Corporation Sdn Bhd. Ini merupakan satu penambahbaikan dan perubahan yang cukup penting bagi kami, terutamanya bagi menggalakkan murid hadir ke sekolah. Besar harapan saya agar keceriaan yang disumbangkan ini dapat dihargai oleh semua warga SMK Sungai Choh," tambahnya.

Untuk info, kasut LARRIE direka, dihasilkan, diedarkan, dan dipasarkan oleh Larrie Corporation (M) Sdn Bhd, yang ditubuhkan pada tahun 1978.

BERITA TRENDING: Lelaki Ini Sanggup Kutip Sampah Sepanjang Lebuh Raya CSR, Harap Pengguna Jalan Raya Tak Kotorkan Jalan Balik Raya Nanti


Syarikat ini merupakan pengilang, pengedar, dan pemasar kasut yang terkemuka di Malaysia, dengan rangkaian pengedaran meliputi 80 peruncit kasut di seluruh negara. Selain memasarkan produk sendiri, Larrie Corporation juga mengedarkan pelbagai jenama antarabangsa seperti The Flexx, Geox, Camel Active, dan Polo Haus di Malaysia.