Pelakon Taufiq Hanafi berharap agar filem lakonannya, PASKAL The Movie dapat menjadi penanda aras baru terhadap filem bertemakan ketenteraan di Malaysia.

Filem arahan Adrian Teh ini sedang hangat dimainkan di pawagam dan sudah meraih kutipan sebanyak RM7.5 juta dalam empat hari tayangan.

"Sejujurnya, saya bersama pelakon serta tenaga produksi lain telah memberikan usaha 200 peratus dalam menjayakan filem ini.

"Bermula dari proses pra-produksi, proses latihan sebelum melangkah ke set penggambaran, proses penggambaran serta proses suntingan, semua pihak telah memerah keringat dan memberikan yang terbaik.

"Saya menanam impian agar filem PASKAL The Movie ini bakal memberikan satu tanda aras baru yang lebih tinggi terhadap filem bertemakan ketenteraan di Malaysia," kata Taufiq.

Mendapat respon positif ramai pihak, Taufiq turut berharap agar filem ini dapat memberikan kesan yang baik terhadap mereka yang menonton.

"Saya berharap agar filem ini dapat memberikan impak tersendiri dan membuatkan penonton 'enjoy'. Selain berhibur, kita dapat mengetahui kisah hero sebenar dan menyemai rasa cinta terhadap negara.

"Saya sendiri merasakan yang karya arahan Adrian ini dapat memberikan persepsi baru mengenai pandangan orang ramai terhadap filem patriotik," katanya lagi.

Filem PASKAL The Movie yang diterbitkan oleh Asian Tropical Films, GSC, Multimedia Entertainment, Granatum Ventures dan Astro Shaw ini mendapat perhatian ramai pihak.

PASKAL The Movie berkisarkan mengenai kisah kejayaan anggota elit Pasukan Khas Laut (PASKAL), Tentera Laut Diraja Malaysia dalam Misi Pengaman PBB di Angola pada 1998 dan misi merampas kapal dagang daripada lanun Somalia di Teluk Aden pada 2011.

Diinspirasikan dari kisah benar, filem ini dibintangi oleh Hairul Azreen, Ammar Alfian, Hafizul Kamal, Taufiq Hanafi, Gambit Saifullah, Theeban G, Henley Hii, Jasmine Suraya Chin dan ramai lagi.

Jom, dapatkan tiket anda sekarang dan sama-sama saksikan pertempuran PASKAL The Movie di medan pawagam!